Η ΔΕΗ εκκαθαρίζει τους δικαιούχους του αγροτικού τιμολογίου και καλεί τους αγρότες σε συνεργασία

Δικαιούχοι του προνομιακού αγροτικού τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος φέρονται αυτήν τη στιγμή περί τους 230.000 καταναλωτές της ΔΕΗ. Από την εμπειρία μας, που επιβεβαιώνεται καθημερινά, κάποιοι από αυτούς δεν δικαιούνται, διότι χρησιμοποιούν την παροχή για άλλες δραστηριότητες πέραν της αρδευτικής, όπως προβλέπει ο νόμος.
Είναι προφανές ότι αυτό δρα σε βάρος τόσο της ΔΕΗ όσο και των πραγματικών δικαιούχων. Για τον σκοπό αυτόν, η Επιχείρηση υλοποιεί πρόγραμμα εκκαθάρισης του Μητρώου και ζητά τόσο την κατανόηση όσο και τη συνεργασία των αγροτών.
Συγκεκριμένα, ζητά από τους αγρότες να καταθέσουν τα προβλεπόμενα από την υπ’ αριθ. 140424/06.03.2017 Υπουργική Απόφαση δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι οι δικαιούχοι αγροτικού τιμολογίου έχουν ήδη ειδοποιηθεί με επιστολή για να προσκομίσουν τα αναγκαία δικαιολογητικά έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018.
Η ΔΕΗ καλεί για μία ακόμη φορά τους αγρότες σε συνεργασία, ώστε τελικά να εξαλειφθεί το νοσηρό φαινόμενο κατάχρησης ενός προνομίου που έχει θεσπιστεί από την Πολιτεία για να στηριχθούν όσοι πραγματικά ασκούν αγροτική δραστηριότητα.

Τη δυνατότητα επανασύνδεσης με το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, για καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα που, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποσυνδέθηκαν μέχρι το τέλος Ιουνίου 2018, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία προωθήθηκε προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους δημιουργήθηκε ειδικός λογαριασμός για την παροχή εφάπαξ βοηθήματος επανασύνδεσης με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, καταναλωτών με χαμηλά εισοδήματα. Η αρμοδιότητα εξέτασης των σχετικών αιτημάτων εκχωρήθηκε στην τοπική αυτοδιοίκηση, και συγκεκριμένα σε επιτροπές που συστήνονται με απόφαση του Δημάρχου και αποτελούνται από εκπροσώπους της δημοτικής αρχής, του ΔΕΔΔΗΕ και του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι επιτροπές αυτές αξιολογούν την πραγματική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση των αιτούντων και χορηγούν το ειδικό βοήθημα εφόσον:

η αποσύνδεση αφορά την κύρια κατοικία του προς εξέταση δικαιούχου
ικανοποιούνται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια υπαγωγής στο νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ)

ΚΥΑ που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο, έθετε ως προϋπόθεση για τη λήψη του ειδικού βοηθήματος, η αποσύνδεση από το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας να έχει γίνει το αργότερο μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου 2018. Η νέα ΚΥΑ έρχεται να τροποποιήσει την προϋπόθεση αυτή, θέτοντας ως απώτατο χρονικό όριο την 30η Ιουνίου 2018.

Το ύψος του εφάπαξ βοηθήματος καθορίζεται ανάλογα με το ύψος της οφειλής:

ύψος συνολικής οφειλής

ποσοστό κάλυψης

έως 6.000 ευρώ

100%

6.001-9.000 ευρώ

75%

9.001-12.000 ευρώ

50%

άνω των 12.000 ευρώ

30%

Για παράδειγμα, για οφειλή 4.000 ευρώ θα καταβάλλεται βοήθημα 4.000 ευρώ, για οφειλή 7.000 ευρώ βοήθημα 5.250 ευρώ, για οφειλή 11.000 ευρώ βοήθημα 5.500 ευρώ και για οφειλή 20.000 ευρώ βοήθημα 6.000 ευρώ. Το μέρος της οφειλής που δεν καλύπτεται, εξοφλείται από τους καταναλωτές σε άτοκες μηνιαίες δόσεις, ο αριθμός των οποίων ορίζεται από τον εκάστοτε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι  τα κριτήρια υπαγωγής στο νέο ΚΟΤ είναι:

  1.       η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, να μην υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, προσαυξανόμενα κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000
  2.       το ετήσιο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα του νοικοκυριού να μην υπερβαίνει τα όρια του παρακάτω πίνακα
  3.       η τετραμηνιαία κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα όρια που περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα

οικογενειακή κατάσταση

ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού

4μηνιαία κατανάλωση

1 άτομο

9.000 ευρώ

1.400 kWh

μονογονεϊκή + 1 ανήλικος

ή 2 ενήλικοι

13.500 ευρώ

1.600 kWh

μονογονεϊκή + 2 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 1 ανήλικος

15.750 ευρώ

1.700 kWh

μονογονεϊκή + 3 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί

18.000 ευρώ

1.800 kWh

μονογονεϊκή + 4 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί + 1 ανήλικος

24.750 ευρώ

1.900 kWh

μονογονεϊκή + 5 ανήλικοι

ή 2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι

ή 3 ενήλικοί + 2 ανήλικος

ή 4 ενήλικοι

27.000 ευρώ

2.000 kWh

Επεκτείνεται σε καταναλωτές με ληξιπρόθεσμες οφειλές από λογαριασμούς ρεύματος, στους οποίους έγινε διακοπή της ηλεκτροδότησης μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018, η δυνατότητα επανασύνδεσης με κάλυψη μέρους ή του συνόλου της οφειλής από τον ειδικό λογαριασμό που δημιουργήθηκε στις αρχές του έτους, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση που προωθείται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την απόφαση επεκτείνεται το χρονικό όριο για τη διακοπή της ηλεκτροδότησης, που ήταν προηγουμένως η 14η Φεβρουαρίου έως τις 30 Ιουνίου.
Τα αιτήματα για την υπαγωγή των οφειλετών στο σχετικό πρόγραμμα εξετάζονται από επιτροπές που συστήνονται με απόφαση του δημάρχου και αποτελούνται από εκπροσώπους της δημοτικής Αρχής, του ΔΕΔΔΗΕ και του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι επιτροπές αξιολογούν την πραγματική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση των αιτούντων και χορηγούν το ειδικό βοήθημα, εφόσον η αποσύνδεση αφορά την κύρια κατοικία και επιπλέον ικανοποιούνται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια υπαγωγής στο νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.
Το ύψος του εφάπαξ βοηθήματος διαμορφώνεται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:
- Για οφειλή μέχρι 6.000 ευρώ καλύπτεται το σύνολο του ποσού.
- Από 6.001 έως 9.000 ευρώ καλύπτεται το 75%.
- Από 9.001 έως 12.000 ευρώ το 50%.
- Από 12.001 ευρώ και πάνω το 30%.
Για παράδειγμα, για οφειλή 4.000 ευρώ θα καταβάλλεται βοήθημα 4.000 ευρώ, για οφειλή 7.000 ευρώ βοήθημα 5.250 ευρώ, για οφειλή 11.000 ευρώ βοήθημα 5.500 ευρώ και για οφειλή 20.000 ευρώ βοήθημα 6.000 ευρώ. Το μέρος της οφειλής που δεν καλύπτεται θα εξοφλείται από τους καταναλωτές σε άτοκες μηνιαίες δόσεις, το πλήθος των οποίων ορίζεται από τον εκάστοτε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τα κριτήρια υπαγωγής στο νέο ΚΟΤ είναι:
- Η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, να μην υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, προσαυξανόμενα κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000.
- Το ετήσιο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα του νοικοκυριού και η τετραμηνιαία κατανάλωση να μην υπερβαίνουν τα παρακάτω όρια:
1. Για ένα άτομο εισόδημα 9.000 ευρώ και κατανάλωση 1400 κιλοβατώρες.
2. Για μονογονεϊκή + 1 ανήλικος ή 2 ενήλικοι, εισόδημα 13.500 ευρώ και κατανάλωση 1.600 κιλοβατώρες.
3. Για μονογονεϊκή + 2 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 1 ανήλικος, εισόδημα 15.750 ευρώ και κατανάλωση 1.700 kWh.
4. Για μονογονεϊκή + 3 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι, εισόδημα 18.000 ευρώ και κατανάλωση 1.800 kWh.
5. Για μονογονεϊκή + 4 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι + 1 ανήλικος, εισόδημα 24.750 ευρώ και κατανάλωση 1.900 kWh.
6. Για μονογονεϊκή + 5 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι + 2 ανήλικοι ή 4 ενήλικοι, εισόδημα 27.000 ευρώ και κατανάλωση 2.000 kWh.
Πηγή: enikonomia.gr
Αβέβαιο το μέλλον για την έκπτωση 15% της ΔΕΗ προς τους συνεπείς πελάτες
Τι δήλωσε ο επικεφαλής της Επιχείρησης Μ. Παναγιωτάκης - Που υπάρχει πρόβλημα και κινδυνεύουν να χάσουν τη μείωση του λογαριασμού όσοι πληρώνουν κανονικά
Σε κίνδυνο βρίσκεται η έκπτωση 15% που παρέχεται από την ΔΕΗ προς τους συνεπείς πελάτες της. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής της Επιχείρησης Μ. Παναγιωτάκης, το μέλλον της έκπτωσης συνδέεται άμεσα με την πορεία εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρίας.
Όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες ένα σημαντικό μερίδιο των πελατών που έχουν προβεί σε διακανονισμούς για τις οφειλές τους δεν τους τηρούν, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε ακύρωση από τη ΔΕΗ, όπως τονίζεται στον ετήσιο απολογισμό της επιχείρησης για το 2017.
Ταυτόχρονα, πρόβλημα για τη ΔΕΗ αποτελεί και το γεγονός ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν οι οφειλές του ίδιου πελάτη μεταξύ παρόχων στην οικιακή χρήση, που αποτελεί και το 70% των πελατών.
Με βάση τα παραπάνω, η ΔΕΗ θεωρεί αβέβαιο το ποσοστό των πελατών που θα τηρούν τους διακανονισμούς τους με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια ασαφής εικόνα σε ότι αφορά την εισπραξιμότητα.
Το εν λόγω ζήτημα συνδέεται άμεσα και με το μέλλον της έκπτωσης 15% που προσφέρει η ΔΕΗ στους συνεπείς πελάτες της. Άλλωστε, ο πρόεδρος, Μανώλης Παναγιωτάκης, στο περιθώριο της πρόσφατης έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, συνέδεσε το μέλλον της έκπτωσης με την πορεία της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρείας.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η έκπτωση στους λογαριασμούς ρεύματος εξαρτάται από την έκβαση του προγράμματος εισπράξεων, για την οποία είμαστε αισιόδοξοι».
Ο ίδιος, πάντως, μιλώντας στο περιθώριο της συνέλευσης, εξέφρασε τον προβληματισμό του πως αν διακοπεί η συγκεκριμένη εκπτωτική πολιτική θα ανέβει ο αριθμός των καταναλωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα δύσκολο γρίφο που καλείται να λύσει η διοίκηση της ΔΕΗ, ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον πιο επικαιροποιημένα στοιχεία που να αφορούν την εξέλιξη των ανεξόφλητων.
Νέες εξελίξεις σημειώθηκαν για τους καταναλωτές που έχουν εξοφλήσει τους λογαριασμούς τους μέσω ΕΛΤΑ.
Όπως ανέφερε μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς στα «χέρια» της ΔΕΗ βρίσκεται πλέον το ηλεκτρονικό αρχείο με τους καταναλωτές που έχουν εξοφλήσει τους λογαριασμούς τους μέσω των ΕΛΤΑ.
Ο κ. Παππάς ενημέρωσε για τις ενέργειες που έγιναν προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα που ανέκυψε με την καθυστέρηση απόδοσης των χρημάτων από τα ΕΛΤΑ στη ΔΕΗ.
Το θέμα συζητήθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού της ΝΔ Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου η οποία αναφέρθηκε στην ταλαιπωρία και επιβάρυνση που υπέστησαν καταναλωτές οποίοι, αν και είχαν εξοφλήσει λογαριασμούς της ΔΕΗ, μέσω των ΕΛΤΑ, τα ποσά καθυστέρησαν να αποδοθούν.
«Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχει επιλυθεί διότι επικοινώνησαν οι δύο εταιρείες και το ηλεκτρονικό αρχείο με τους καταναλωτές οι οποίοι έχουν εξοφλήσει τους λογαριασμούς τους είναι στα χέρια της ΔΕΗ», είπε ο υπουργός και ενημέρωσε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν παραλάβει 22,5 εκατομμύρια αυτή τη στιγμή από την καθολική υπηρεσία, τις επόμενες ημέρες θα παραλάβουν άλλα 22,5 εκατομμύρια, σύνολο 45 εκατομμύρια, τα οποία έχουν νομοθετηθεί ήδη. Επίσης τα ΕΛΤΑ εισέπραξαν 40 εκατομμύρια από οφειλές από άλλους φορείς του Δημοσίου.
«Ήταν οφειλές που είχαν συσσωρευτεί και δεν υπήρχε μέριμνα αυτές οι οφειλές να καλυφθούν και τις επόμενες ημέρες θα εισπράξουν άλλα 20 εκατομμύρια. Μιλάμε για ένα σύνολο 100 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία είμαι βέβαιος ότι θα διευκολύνουν ώστε να μειωθεί το άνοιγμα των ΕΛΤΑ προς τη ΔΕΗ», είπε ο Νίκος Παππάς που δεν παρέλειψε όμως να επισημάνει ότι «βεβαίως και θα έπρεπε οι διοικήσεις πάρα πολύ γρήγορα να επιδείξουν αντανακλαστικά ούτως ώστε κανένας πολίτης να μην ταλαιπωρηθεί για καμία απολύτως μέρα».

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot