Θα μειωθεί η προκαταβολή τόνισε ο υπουργός Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. Καμία ανοχή στους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Απλό, σαφές και πιο ευνοϊκό πλαίσιο για τους καταναλωτές. Ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΗ με τα χρέη που έχει.
Νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις οφειλές των καταναλωτών στη ΔΕΗ προανήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΙ. Ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος τόνισε πως δε θα υπάρξουν περισσότερες δόσεις αλλά χαμηλότερη προκαταβολή για τις οφειλές στη ΔΕΗ. Παράλληλα ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως θα υπάρχει ένα πιο ευνοϊκό πλαίσιο τόσο για τις δόσεις όσο και για την προκαταβολή, ενώ οι πελάτες θα μπορούν και μέσα από το site της ΔΕΗ να δουν με παραδείγματα ποια ρύθμιση τους συμφέρει.

Αντίθετα ξεκαθάρισε πως το κράτος δεν θα χαριστεί στους στρατηγικούς κακοπληρωτές, η οποίοι είναι γύρω στους 60.000 και χρωστούν τα μισά χρήματα από τα χρέη της επιχείρησης και όπως φαίνεται μπορούν να πληρώσουν και δεν το κάνουν.

«Θα υπάρχει ένα πλαίσιο απλό, σαφές και πιο ευνοϊκό για τους καταναλωτές. Όχι περισσότερες οι δόσεις δεν θα είναι. Θα μειωθεί η προκαταβολή. Μέχρι εκεί γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα και θα ήταν όχι μόνο αντιθεσμικό να βγω και να μιλήσω για όλες τις λεπτομέρειες αλλά και τελείως επιπόλαιο γιατί θα πρέπει να οριστικοποιηθούν κάποια στοιχεία», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηδάκης στο ΣΚΑΙ.

«Από αυτούς που είναι ‘κοκκινισμένοι’ βαθιά, τα μισά λεφτά τα οφείλουν 60.000 συμπολίτες μας. Φαίνεται, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον ότι αυτοί δεν είναι και ιδιαιτέρως φτωχοί. Εκεί θα καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια από τη ΔΕΗ. Δηλαδή, ναι θα υπάρξει ένα νέο πιο απλό, πιο σαφές και πιο ευνοϊκό πλαίσιο αλλά από την άλλη πλευρά δεν θα χαριστούμε στους ανθρώπους εκείνους οι οποίοι έχουν και παριστάνουν ότι δεν έχουν», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης αναφορικά με τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Στη συνέχεια ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως «αυτοί οι συμπολίτες μας που παριστάνουν τους φτωχούς ενώ δεν είναι, δεν πρέπει να περιμένουν καμία ανοχή από τη ΔΕΗ και προσθέτω για να είμαι ακόμα σαφέστερος ότι στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής ξεχωρίζουμε αυτούς που έχουν ανάγκη από αυτούς που δεν έχουν. Η ΔΕΗ έχει δώσει εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ το τελευταίο δίμηνο για 30.000 αποκοπές ρεύματος».

«Σε σχέση με τις προκαταβολές η απόφαση της ΔΕΗ είναι το 40% να περιοριστεί και να εξορθολογιστεί… Και εμείς και η ΔΕΗ ακούμε την κοινή γνώμη» τόνισε χαρακτηριστικά και ανακοίνωσε πως την Δευτέρα έρχεται και η ρύθμιση για την κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης. «Τη Δευτέρα έρχεται η ρύθμιση με την οποία καταργούνται οι ΝΟΜΕ θα τη φέρουμε και στη Βουλή και θα δούμε τι θα κάνει ο κ. Τσίπρας… Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ κόστισαν στη ΔΕΗ 600 εκατ. που κέρδισαν οι ανταγωνιστές της, τα μεγάλα συμφέροντα» σημείωσε.

 

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης «Ο Τσίπρας εγκατέλειψε το μοντέλο της μικρής ΔΕΗ του κ. Σαμαρά και συμφώνησε με την τρόικα να πάει από το 90% στο 50% της αγοράς χωρίς να πάρει η επιχείρηση ούτε 1 ευρώ… Αν αυτό δεν είναι πολιτικό σκάνδαλο ποιο είναι; Για να πραγματοποιηθεί το σχέδιο έγιναν οι περιβόητες ΝΟΜΕ».

Ακόμη άφησε ανοιχτό το θέμα των ευθυνών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση της ΔΕΗ και τόνισε πως «οι κατηγορούμενοι δεν μπορούν να γίνουν κατήγοροι».

«Δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΗ με τις ζημιές που έχει, παρότι έβγαλε τη μύτη της από το νερό δεν έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο» διευκρίνισε ο υπουργός.

«Ο κ. Τσίπρας είπε για διαμελισμό της ΔΕΗ επειδή θέλουμε να προχωρήσουμε σε μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ δηλαδή του δικτύου διανομής. Ο κ. Τσίπρας ιδιωτικοποίησε το 66% του ΔΕΣΦΑ και το 49% του ΑΔΜΗΕ που είναι οι πυλώνες μεταφοράς του ηλεκτρικού ρεύματος κι αυτά είναι μια χαρά και τον ενοχλεί επειδή συζητάμε τον ΔΕΔΔΗΕ, βγάλτε άκρη» σχολίασε χαρακτηριστικά.

https://www.newsit.gr

«Από τις 7 Ιουλίου και μετά εργαστήκαμε συνεχώς για να αποφύγει η ΔΕΗ τη χρεωκοπία. Σήμερα η έκθεση του ορκωτού ελεγκτή αποδεικνύει ότι τα καταφέραμε. Η προσπάθεια τώρα συνεχίζεται για την εξυγίανση και την ανάπτυξη του ενεργειακού πυλώνα της χώρας».

Τη δήλωση αυτή έκανε απόψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου της ΔΕΗ αλλά και την οριστικοποίηση της έκθεσης του ορκωτού ελεγκτή (Ernst & Young) η οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές αίρει κάθε αβεβαιότητα για τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης. Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση για τα αποτελέσματα του 2018 έθετε ερωτηματικό ως προς τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. «Αποφεύχθηκε μια πολύ σοβαρή αρνητική εξέλιξη με πολύ σοβαρούς κλυδωνισμούς για την ελληνική οικονομία» , τόνισε ο υπουργός.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της ΔΕΗ μειώθηκαν στο εξάμηνο στα 117,5 εκατ. ευρώ έναντι 182,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2018. Οι ζημιές προ φόρων ήταν 236,2 εκατ. (από 154,6 εκατ.) και μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 204 εκατ, (έναντι ζημιών επίσης 162,8 εκατ. πέρυσι). Σε επίπεδο ομίλου οι ζημιές μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 274,8 εκατ. έναντι 533,9 εκατ. πέρυσι.

Η θετική ως προς τη βιωσιμότητα της ΔΕΗ έκθεση του ορκωτού ελεγκτή αποδίδεται σε σειρά μέτρων που ελήφθησαν για την ενίσχυση των οικονομικών της επιχείρησης στα οποία περιλαμβάνονται η κατάργηση των δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής η οποία θα θεσπιστεί με τροπολογία που θα κατατεθεί τις επέμενες ημέρες στη Βουλή, η απόδοση στη ΔΕΗ 200 εκατ. ευρώ για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας παρελθόντων ετών, η αύξηση των τιμολογίων σε συνδυασμό με τη μείωση του ΦΠΑ, του ΕΤΜΕΑΡ και τη θέσπιση ρήτρας διοξειδίου του άνθρακα κ.α.

Όπως επισημαίνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Γιώργος Στάσσης, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάρτιση νέου επιχειρησιακού σχεδίου με τις εξής προτεραιότητες:

-Ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης και απογαλακτισμός της ΔΕΗ από τον στενό εναγκαλισμό των διαδικασιών του Δημοσίου προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό.

-Επιτάχυνση της απόσυρσης λιγνιτικών μονάδων και προώθηση των επενδύσεων σε ΑΠΕ προκειμένου ο Όμιλος να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά αυτή τα επόμενα χρόνια.

-Εκσυγχρονισμός Εμπορίας με νέα εμπορική πολιτική και προϊόντα, όχι μόνο οριζόντια αλλά στοχευμένα.

-Ψηφιακός μετασχηματισμός όλου του Ομίλου στην παραγωγή, τα δίκτυα, την εμπορία».

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την κατάργηση της ηλεκτροπαραγωγής από λιγνίτη ως το 2028 που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι όλα θα εξειδικευθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα αλλά και στο επίπεδο της επιχείρησης. Είμαστε, τόνισε ο υπουργός, σε συνεχή επαφή με την κοινωνία στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη ώστε ό,τι γίνει στο επίπεδο της απολιγνιτοποίησης να γίνει με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας , τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας , τις οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους στις περιοχές αυτές. Έκανε λόγο επίσης για ολοκληρωμένο πλαίσιο μέτρων με χρηματοδότηση από την ΕΕ για την δίκαιη μετάβαση των περιοχών αυτών.

Εγκρίθηκαν την Παρασκευή από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ τα νέα τιμολόγια της επιχείρησης, με αναπροσαρμογές που αντισταθμίζονται από μειώσεις φόρων, μείωση της έκπτωσης συνέπειας από 10 σε 5 % και εφαρμογή ρήτρας ρύπων.

Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ:

-Για κατανάλωση έως 2000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, η χρέωση από 1ης Σεπτεμβρίου αυξάνεται σε 0,11058 ευρώ ανά κιλοβατώρα από 0,0946.

-Από 2000 κιλοβατώρες και πάνω η νέα τιμή είναι 0,11936 ευρώ ανά κιλοβατώρα, έναντι 0,10252.

-Για το νυχτερινό ρεύμα η τιμή διαμορφώνεται σε 0,07897 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,0661 σήμερα.

Οι αυξήσεις 16-19 % αντισταθμίζονται από τη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Αέριων Ρύπων) που χρηματοδοτεί τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία αναμένεται άμεσα.

Η μείωση της έκπτωσης συνέπειας σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, για ένα μέσο νοικοκυριό με κατανάλωση 1600 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο οδηγεί σε επιβάρυνση 9,1 ευρώ στο τετράμηνο, ή 2,2 ευρώ το μήνα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης ανέφερε χθες μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι από τις αρχές του έτους θα εφαρμοστεί νέα εμπορική πολιτική για τους συνεπείς καταναλωτές, ανάλογα με την κατανάλωση και τη διάρκεια του συμβολαίου.

Η ρήτρα διοξειδίου του άνθρακα θα εφαρμοστεί από 1ης Νοεμβρίου και θα έχει προληπτικό χαρακτήρα, δηλαδή θα οδηγήσει σε επιβαρύνσεις εφόσον υπάρξει στο μέλλον περαιτέρω αύξηση του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Σε αυτή τη φάση δηλαδή η επιβολή της ρήτρας δεν προκαλεί αυξήσεις. Επίσης με την απόφαση του ΔΣ καταργούνται οι εκπτώσεις στη ρήτρα διοξειδίου που εφαρμοζόταν ήδη στα τιμολόγια μέσης τάσης (βιομηχανία και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες).

Εξάλλου θεσπίζεται έκπτωση 50% στο μη επιδοτούμενο κομμάτι του τιμολογίου ρεύματος για ΑΜΕΑ σε μηχανική υποστήριξη που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) ενώ με νομοθετική ρύθμιση θα περιοριστεί δραστικά η έκπτωση 75 % στους λογαριασμούς ρεύματος που ισχύει σήμερα για τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται η πλήρης κατάργηση της έκπτωσης στο μη ανταγωνιστικό σκέλος των τιμολογίων (ΕΡΤ, ΥΚΩ χρεώσεις Δήμου κλπ), και ο περιορισμός στο 30% της έκπτωσης των εργαζομένων στο ηλεκτρικό ρεύμα (ανταγωνιστικό σκέλος).

Όπως υπογράμμισε ο κ. Στάσσης, το 2018 ήταν για τη ΔΕΗ μια χρονιά ιστορικών ζημιών ύψους 903,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες οφείλονται σε παράγοντες όπως ο διπλασιασμός του κόστους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η επιβάρυνση από τις δημοπρασίες ΝΟΜΕ κατά 223,8 εκατ. ευρώ και η αύξηση της χονδρεμπορικής τιμής του ρεύματος.

Το χρηματοδοτικό κενό με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2020 είναι της τάξεως των 900 εκατ. ευρώ ενώ στα 906 εκατ. ευρώ διαμορφώνονται οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της ΔΕΗ προς την αγορά και σε 2,7 δισ. ευρώ οι ανεξόφλητες οφειλές πελατών της επιχείρησης.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης άφησε χθες ανοιχτό το ενδεχόμενο κοινοβουλευτικής και δικαστικής διερεύνησης της υπόθεσης ΔΕΗ.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

Πακέτο διάσωσης της ΔΕΗ ύψους 500 εκατ. ευρώ με ουδέτερο αποτέλεσμα για τους καταναλωτές, καθώς οι αυξήσεις στην κιλοβατώρα αντισταθμίζονται από τις μειώσεις του ΦΠΑ και του ΕΤΜΕΑΡ, αποφασίζει αύριο Παρασκευή το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης.

 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εισήγηση του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης, Γιώργου Στάσση προς το ΔΣ θα περιλαμβάνει:

* Αύξηση της χρέωσης ανά κιλοβατώρα (ανταγωνιστικό σκέλος τιμολογίων) για την ενίσχυση των εσόδων της ΔΕΗ που όμως αντισταθμίζεται πλήρως για τους καταναλωτές από τη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΤΜΕΑΡ. Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ θα παραμείνει ο πάροχος με το χαμηλότερο πάγιο τέλος της αγοράς.

* Μείωση της έκπτωσης συνέπειας από το 10 στο 5%

* Θέσπιση ρήτρας CO2 για τα νοικοκυριά χωρίς άμεση επίπτωση στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

* Επιπλέον έκπτωση 50% για τα μηχανικά υποστηριζόμενα άτομα, που είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.

Ειδικότερα, τα τιμολόγια της ΔΕΗ διαμορφώνονται από 1ης Σεπτεμβρίου ως εξής:

- Για κατανάλωση έως 2000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, η νέα τιμή είναι 0,11058 ευρώ ανά κιλοβατώρα από 0,0946 που είναι η ισχύουσα χρέωση.

- Από 2000 κιλοβατώρες και πάνω η νέα τιμή διαμορφώνεται σε 0,11936 ευρώ ανά κιλοβατώρα, έναντι 0,10252 τώρα.

- Και για το νυχτερινό ρεύμα η νέα τιμή διαμορφώνεται σε 0,07897 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,0661 σήμερα.

Οι αυξήσεις στην κιλοβατώρα διαμορφώνονται από 16,4 έως 19,4% και αντισταθμίζονται πλήρως όπως έχει δεσμευθεί ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, από τη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΤΜΕΑΡ. Η μείωση του ΦΠΑ στο 6% από 13%, αποφασίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και έχει ήδη τεθεί σε ισχύ, ενώ η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ, αναμένεται να οριστικοποιηθεί την Παρασκευή και κατά τις πληροφορίες θα διαμορφωθεί για την οικιακή κατανάλωση στα 17 ευρώ ανά μεγαβατώρα, από 22,67 ευρώ που είναι τώρα (μείωση 25%).

- Παραμένει η έκπτωση συνέπειας αλλά περιορίζεται στο 5% από 10% που είναι σήμερα. Σημειώνεται ότι η έκπτωση είχε οριστεί αρχικά στο 15% και περιορίστηκε ήδη σε 10% από 1ης Απριλίου 2019.

- Όσον αφορά στη ρήτρα CO2, σημειώνεται ότι η ΔΕΗ έχει ήδη μετακυλήσει μερικώς στη Μέση Τάση τις επιβαρύνσεις που προκύπτουν από την υποχρέωσή της να αγοράζει δικαιώματα για τις εκπομπές ρύπων των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, κυρίως τις λιγνιτικές που είναι οι πιο ρυπογόνες. Τώρα η ίδια ρήτρα εισάγεται σε ήπια μορφή και στα τιμολόγια της Χαμηλής Τάσης. Με τα σημερινά δεδομένα σε σχέση με τις τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων δεν θα υπάρξει επιβάρυνση από το μέτρο αυτό στο συνολικό ποσό που πληρώνουν τα νοικοκυριά που είναι πελάτες της ΔΕΗ.

Βάση υπολογισμού της ρήτρας θα είναι η τωρινή επιβάρυνση της ΔΕΗ για τα δικαιώματα εκπομπής η οποία για τη χαμηλή τάση είναι 15,68 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Σημειώνεται ότι αντίστοιχη ρήτρα που συνδέεται με τη διακύμανση των τιμών χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας («Οριακή Τιμή του Συστήματος») περιλαμβάνεται ήδη στα τιμολόγια των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΔΕΗ θα προχωρήσει επίσης στην κατάργηση των εκπτώσεων στις χρεώσεις CO2 για τη μέση τάση (βιομηχανίες και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες), όπου ήδη εφαρμόζεται η ρήτρα ρύπων.

- Στα άτομα με μηχανική υποστήριξη που είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) η ΔΕΗ θα παρέχει έκπτωση 50% στο ανταγωνιστικό μη επιδοτούμενο κόστος του ρεύματος. Όπως είναι γνωστό το Δημόσιο επιδοτεί τα τιμολόγια των δικαιούχων του ΚΟΤ κατά 0,045 έως 0,075 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Στο ποσό που απομένει μετά την επιδότηση, η ΔΕΗ θα παρέχει έκπτωση 50%. Διευκρινίζεται ότι το μέτρο δεν αφορά τους λοιπούς δικαιούχους του ΚΟΤ, όσους δηλαδή δεν είναι μηχανικά υποστηριζόμενοι.

Τα νέα τιμολόγια αποτελούν μέρος του πακέτου μέτρων που θα εφαρμοστεί προκειμένου η επιχείρηση να αποφύγει σοβαρούς κινδύνους, ακόμα και για την επιβίωσή της, μετά τα ζημιογόνα αποτελέσματα για το 2018 και το 2019 μέχρι στιγμής. Όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές πιθανή επιδείνωση των προειδοποιήσεων του ορκωτού ελεγκτή (Ernst & Young) για την βιωσιμότητα της εταιρείας, στην έκθεση που αναμένεται στις 24 Σεπτεμβρίου, θα οδηγούσε σε δραματικές εξελίξεις που μπορεί να περιλαμβάνουν ακόμη και στάση πληρωμών (για μισθούς, προμηθευτές κλπ), αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής, χαρακτηρισμό των δανείων της ΔΕΗ ως μη εξυπηρετούμενων κ.ά., με προφανώς σοβαρότατες επιπτώσεις στο σύνολο της οικονομίας. Ήδη ο ελεγκτής ανέφερε στην έκθεση για τα αποτελέσματα του 2018 ότι υπάρχει «ουσιώδης αβεβαιότητα η οποία ενδεχομένως θα εγείρει σημαντική αμφιβολία σχετικά με τη δυνατότητα της Εταιρείας και του Ομίλου να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους».

Η δέσμη μέτρων για τη σωτηρία της ΔΕΗ περιλαμβάνει ακόμη την απόδοση στην επιχείρηση των οφειλομένων από την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας του παρελθόντος, εξόφληση οφειλών από φορείς του Δημοσίου, ασφυκτική πίεση προς τους στρατηγικούς κακοπληρωτές με εξώδικα και εντολές αποκοπής (30.000 εντολές αποκοπής για στρατηγικούς κακοπληρωτές το τελευταίο δίμηνο), τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα διεκδικήσει από την ΕΕ την κατάργηση των δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής («ΝΟΜΕ») που είχε αποτέλεσμα να υποχρεωθεί η ΔΕΗ να πουλά ρεύμα κάτω του κόστους στους ανταγωνιστές της ενώ θα επιδιώξει επίσης την αύξηση του στόχου για το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στη λιανική που είχε τεθεί στο 50%.

Κύκλοι της ΔΕΗ ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι αποφάσεις για τα τιμολόγια είναι ισορροπημένες καθώς στη σωτηρία της επιχείρησης καλούνται να συμβάλουν όλες οι πλευρές: οικιακοί καταναλωτές και επαγγελματίες μέσω της μείωσης της έκπτωσης συνέπειας, η βιομηχανία με την ρήτρα για το διοξείδιο του άνθρακα, το Δημόσιο με τη μείωση του ΦΠΑ και την καταβολή των ΥΚΩ και οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ, εναλλακτικοί προμηθευτές με την κατάργηση των ΝΟΜΕ.

 

Του Γιώργου Φιντικάκη

Κυνηγητό στους στρατηγικούς κακοπληρωτές, στέλνοντας εντολές για χιλιάδες αποκοπές ρεύματος, ξεκινά άμεσα η ΔΕΗ, με νομικά γραφεία και κάθε ένδικο μέσο, βάζοντας συνολικά στο στόχαστρο 1.500.000 οφειλέτες.

Το τελευταίο δίμηνο έχουν ήδη σταλεί στον ΔΕΔΔΗΕ εντολές για 30.000 περιπτώσεις, ωστόσο αυτές θα πολλαπλασιαστούν με ταχύ ρυθμό, όπως ενημερώνει σε σημερινή της ανακοίνωση η ΔΕΗ.

Τα τελευταία στοιχεία των υπηρεσιών δείχνουν ότι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, δηλαδή οι “έχοντες και κατέχοντες” που δεν πληρώνουν το λογαριασμό τους, ανέρχονται στον τεράστιο αριθμό των… 582.000, χρωστώντας συνολικά 545 εκατ ευρώ.

Αντίστοιχα οι περιπτώσεις των “τελικών λογαριασμών”, όσων δηλαδή έχουν αλλάξει πάροχο, ΑΦΜ, έχουν κλείσει τα σπίτια, και τα καταστήματά τους, και γενικώς έχουν “εξαφανιστεί” από τα ραντάρ της επιχείρησης, αφήνοντας πίσω τους χρέη, φτάνουν τις 895.000, με συνολικά ληξιπρόθεσμα ύψους 1 δισ ευρώ.

“Στέλνουμε ηχηρό μήνυμα ότι τέτοιες συμπεριφορές πλέον δε θα γίνονται αποδεκτές. Είναι χρέος μας απέναντι στην επιχείρηση αλλά και στη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών που παρά τις δεδομένες οικονομικές δυσκολίες και τα προβλήματα, δίνουν μάχη και παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους”, αναφέρει στην πρώτη του επίσημη δήλωση ως πρόεδρος της ΔΕΗ, ο νέος της μάνατζερ Γιώργος Στάσσης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η νέα διοίκηση καθιερώνει εβδομαδιαίο report, όπου οι υπηρεσίες θα ενημερώνουν αναλυτικά για την πρόοδο στο σαφάρι εναντίον των στρατηγικών κακοπληρωτών, προκειμένου να σταλεί το μήνυμα ότι η νέα διοίκηση θα είναι αμείλικτη.

Τούτο σημαίνει ότι θα αυξηθεί η πίεση προς τον ΔΕΔΔΗΕ να αρχίσει να κόβει το ρεύμα σε όλους όσους ζητά η ΔΕΗ, και όχι μόνο σε ένα μέρος τους ή ακολουθώντας “διακριτική μεταχείριση υπέρ άλλων προμηθευτών”, όπως τον είχε κατηγορήσει ο τέως πρόεδρος της επιχείρησης Μανώλης Παναγιωτάκης.

Το μήνυμα της ΔΕΗ είναι ότι το επόμενο διάστημα θα δούμε να αποκαλύπτονται πολλές περιπτώσεις “εχόντων και κατεχόντων”, όπως η περίπτωση του ιδιοκτήτη βίλας 1.400 τ.μ. στην Κηφισιά, που όπως έγινε γνωστό τον Ιούλιο, είχε 24.000 ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές. Ο συγκεκριμένος «μπαταξής» εμφανιζόταν μάλιστα για τρία χρόνια ως δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), έχοντας, όπως αποκαλύφθηκε, ότι είχε παραποιήσει τα σχετικά έγγραφα.

Στην βελτίωση του αποτελέσματος είσπραξης, αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο και η νέα διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, η οποία αναμένεται να τοποθετηθεί σύντομα. Τα τελευταία χρόνια, φαίνεται ότι εκ του αποτελέσματος παρά τις πολλές χιλιάδες εντολές, μόνο ένα μέρος τους εκτελείται. Σε πληθώρα περιπτώσεων, οι πελάτες συνδέουν ξανά μόνοι τους το ρολόι, ενώ σε άλλες οι εργολάβοι που χρησιμοποιεί ο ΔΕΔΔΗΕ δεν κόβουν ποτέ την σύνδεση, αλλά την δηλώνουν ως κομμένη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΕΗ:

«Η Διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες που έχουν εντοπιστεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλα ποσά οφειλής.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν ήδη συγκεντρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο αριθμός των στρατηγικών κακοπληρωτών που οφείλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 6 μηνών ανέρχεται σε 582.000 περιπτώσεις και οι οφειλές τους φτάνουν το ποσό των € 545 εκατ.

Αντίστοιχα οι περιπτώσεις των τελικών λογαριασμών ανέρχονται σε 895.000, συνολικών ληξιπρόθεσμων 1 δισ. Το δε τελευταίο δίμηνο έχουν προωθηθεί προς τον ΔΕΔΔΗΕ περίπου 30.000 αιτήματα αποκοπών αυτής της κατηγορίας.

Η Διοίκηση της ΔΕΗ δεσμεύεται να εντατικοποιήσει τις προσπάθειες και στο πλαίσιο αυτό θα ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα την κοινή γνώμη για τα αποτελέσματα της εκστρατείας που ξεκινά άμεσα.

Υπογραμμίζεται ότι η εκστρατεία για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δεν αφορά ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, για τις οποίες άλλωστε υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου».liberal.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot