×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 575

Την πρόταση του ΚΚΕ για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος σχετικά με τη ΔΕΗ, κατέθεσε προς τον πρόεδρο της βουλής η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος.

Ολόκληρο το κείμενο έχει ως εξής:
«Προς
Τον πρόεδρο της Βουλής
Κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη.

Κύριε Πρόεδρε,
Οι βουλευτές του ΚΚΕ που υπογράφουν αυτό το κείμενο ζητούν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 του Συντάγματος, για την ακύρωση του νομοθετικού πλαισίου που οδηγεί στη μετοχοποίηση της ΔΕΗ, την είσοδο των ιδιωτικών ομίλων, το διαχωρισμό των συστημάτων μεταφοράς και διανομής που απορρέουν από το συνολικό κοινοτικό πλαίσιο απελευθέρωσης της ενέργειας και έχει δραματικές συνέπειες για τις λαϊκές οικογένειες και τους εργαζόμενους του κλάδου.
Συγκεκριμένα οι βουλευτές του ΚΚΕ ΖΗΤΟΥΝ τη διενέργεια δημοψηφίσματος για την ακύρωση και κατάργηση του ν. 1914/1990, του ν. 2773/1999, του ν. 3426/2005, του ν. 4001/2011, του ν. 4237/2014 και για τον ψηφισθέντα νόμο ''Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας ηλεκτρικής ενέργειας'', του γνωστού ως ''μικρή ΔΕΗ''».
Η διαγραφή του Γρηγόρη Ψαριανού από την Κ.Ο. της ΔΗΜΑΡ έρχεται να προσθέσει άλλο ένα πρόβλημα στο ήδη αρκετά επιβαρυμένο εσωκομματικό πεδίο.

Έχοντας μάλιστα ως αφορμή την άκρως αμφιλεγόμενη επιλογή του κόμματος για δημοψήφισμα σε σχέση με τη «μικρή ΔΕΗ», επιτείνει μια εικόνα αποσύνθεσης, πανικού και ξεκαθαρίσματος λογαριασμών.
Αν και είναι γνωστή η απόσταση του Γρηγόρη Ψαριανού από τις επιλογές του κόμματος το τελευταίο χρονικό διάστημα, είναι οξύμωρο η διαγραφή αυτή να έρχεται μία μέρα μετά την αργοπορημένη προσχώρηση της ΔΗΜΑΡ στον διάλογο για την Κεντροαριστερά. Κι αυτό γιατί πρόκειται για ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που προκάλεσαν το τελευταίο διάστημα τις έντονες διαφωνίες εκ μέρους τόσο του βουλευτή όσο και άλλων στελεχών, οδήγησαν δε στην απομάκρυνση μεγάλου ποσοστού των ψηφοφόρων του κόμματος.
Η διαγραφή του συντρόφου Γρηγόρη Ψαριανού είναι εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη, ανοίγει νέο κύκλο εσωστρέφειας και δεν προοιωνίζεται θετικές εξελίξεις για το κόμμα. Η δε συμβολή του Γρηγόρη στο εγχείρημα ΔΗΜΑΡ ήταν και είναι γνωστή σε όλους και δεν αμαυρώνεται με διοικητικά μέτρα.
Με 51 ψήφους υπέρ, 46 κατά και ένα «παρών» υπερψηφίστηκε το απόγευμα της Τετάρτης στη Βουλή, το νομοσχέδιο για το 30% της ΔΕΗ.
 
Υπέρ ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ,  ενώ κατά ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΔΗΜΑΡ, ΚΚΕ και οι Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές.
 
Παρών δήλωσε ο ανεξάρτητος Βουλευτής Νικήτας Κακλαμάνης.
 
Από την ψηφοφορία απουσίασε η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύη Χριστοφιλοπούλου που αντικαταστάθηκε την τελευταία στιγμή από τον υπουργό περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη και οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης και Ηλίας Παναγιώταρος.
 
Επίσης αντικαθαστάθηκε ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Κόλλιας ο οποίος είναι υπάλληλος της ΔΕΗ. Παρότι δεν έχει εκφραστεί τις προηγούμενες μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρούταν ''επικίνδυνος' να καταψηφίσει.
 
Στην ψηφοφορία πήραν μέρος 98 βουλευτές.
 
Προηγήθηκε θυελλώδης συνεδρίαση με έντονες αντεγκλήσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
 
topontiki.gr
Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία των δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, παρουσίασε ο Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας σήμερα στο συνέδριο του Economist, τονίζοντας ότι «εμείς επιδιώκουμε τη συνολική και ριζοσπαστική μεταρρύθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών».
 
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιτέθηκε στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό προσωπικά, υπογραμμίζοντας ότι η εκχώρηση της ΔΕΗ δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση της χώρας και υπό το πρίσμα αυτό «είναι, συνεπώς, σαφές ότι την εκχώρηση της ΔΕΗ σε ιδιώτες επιβάλλουν, μέσω των δανειστών, η εγχώρια διαπλοκή και οι πολυεθνικές εταιρείες στην ενέργεια- και όχι η Ευρώπη».
 
Ο κ. Τσίπρας κάλεσε τον κ. Σαμαρά «να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συμπεριφερθεί ως ο υπεύθυνος πρωθυπουργός μιας δημοκρατικής χώρας και να αφήσει στην άκρη τη στρατιωτική και δικαστική αντιμετώπιση των κοινωνικών αντιδράσεων και να ανοίξει τον δρόμο στη διαβούλευση, τον διάλογο και τη Δημοκρατία».
 
Παρουσιάζοντας τις θέσεις τού ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας δήλωσε ότι στόχος είναι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί που να διασφαλίζουν:
 
- Το δικαίωμα στα κοινωνικά αγαθά, περιλαμβανομένης της ενέργειας. Έτσι ώστε να αντιμετωπισθεί η ενεργειακή φτώχεια στη χώρα και να αποκατασταθεί το δικαίωμα όλων σε μια ελάχιστη, βιοτική ποσότητα ενέργειας. Να παραμείνει το ρεύμα δικαίωμα και να μην ξαναγίνει πολυτέλεια.
 
- Τον εξορθολογισμό, τη διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία τους, ως κοινωνικών και αναπτυξιακών θεσμών.
 
- Τη δημοκρατική λειτουργία και κοινωνική λογοδοσία.
 
- Τη συμβολή τους στον παραγωγικό και οικολογικό μετασχηματισμό της οικονομίας.
 
Για τον ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε ο κ. Τσίπρας, οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί είναι κινητήριοι μοχλοί της ανασυγκρότησης, και σε αυτό το πλαίσιο οι επιχειρήσεις ενέργειας θα εκσυγχρονιστούν σύμφωνα με τους τέσσερις προαναφερθέντες άξονες και θα λειτουργήσουν με όρους δημοσίου συμφέροντος.
 
Και, με την έννοια αυτήν, τόνισε, η αντιπαράθεση για τη ΔΕΗ είναι χαρακτηριστική αντιπαράθεση για το μέλλον του τόπου.
 
Γιατί το μόνο πραγματικό δίλημμα που θέτει η πολιτική της κυβέρνησης είναι: ανασυγκρότηση ή οπισθοδρόμηση.
 
Στη γενικότερη αναφορά του στην κυβερνητική πολιτική, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε σε τοποθετήσεις διεθνώς αναγνωρισμένων οικονομολόγων που υποστηρίζουν τη διαγραφή τού ελληνικού χρέους ως τη μόνη λύση, αλλά και στην πρότασή του για την πραγματοποίηση Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για το χρέος, πρόταση που, όπως είπε, έτυχε όχι πάντα, αλλά τις περισσότερες φορές θετικής αποδοχής.
 
Απαντώντας δε στην κυβερνητική θέση για συμμετοχή τής αντιπολίτευσης στη διαπραγμάτευση για το χρέος, ο κ. Τσίπρας διερωτήθηκε αν η ο κ. Σαμαράς προσπαθεί να κοροϊδέψει την αντιπολίτευση ή τον ελληνικό λαό. Είναι σαφές, είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει συναίνεση για το χρέος, αλλά θέλει συναίνεση για το μνημόνιο και την καταστροφή.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Τσίπρας είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιπολιτεύεται «το σήμερα που τελειώνει, αλλά πολιτεύεται για το αύριο που ξεπροβάλλει, με κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ».
 
Πηγή: skai.gr
Αποκλειστική συνέντευξη παραχώρησε στην ηλεκτρονική εφημερίδα Kostoday.com σήμερα το μεσημέρι ο βουλευτής επικρατείας των ΑΝΕΛ, κ. Τέρενς Κουίκ μαζί με την πολιτευτή Δωδ/σου, κα Μαρία Αγγέλου.

Ρεπορτάζ - Επιμέλεια: Δανελλάκη Καλλιόπη - Τσαντήλας Γιάννης

Ο Τέρενς Κουίκ στην περιοδεία του στο νησί της Κω συνοδευόταν από μέλη της συντονιστικής επιτροπής Ρόδου και Κω.
Στην συνέντευξή του, περιληπτικά έκανε αναφορά για την σημερινή παραίτηση μελών της συντονιστικής επιτροπής Ρόδου, αναφέρθηκε στην ανεξαρτοποίηση της βουλευτού Δωδ/σου Μίκας Ιατρίδη και έκανε λόγο για «φτηνό επικοινωνιακό πολιτικό κόλπο».
Επιπλεόν απάντησε σε ερωτήματα όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και τις θέσεις του κόμματος, για το «προκλητικό τουρκικό έγγραφο» και την απαράδεκτη αδράνεια του ΥΠΕΞ Ευ. Βενιζέλου, τον οποίο -όπως είπε- θεωρεί ακατάλληλο για αυτή τη θέση, καθώς επίσης για τα σοβαρά θέματα υγείας του νησιού μας και ιδιαίτερα για το Γενικό Νοσοκομείο Κέντρο Υγείας Κω, το οποίο και επισκέφθηκε.
Ευχαριστούμε θερμά την διεύθυνση του καφε- beach bar "SPITAKI" για την φιλοξενία.

Παρακολουθήστε ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε στην kostoday.com ο Τέρενς Κουίκ:

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot