Αφορά χρεώσεις προς...τρίτους ή φόρους  - Δείτε αναλυτικά τί πληρώνουμε και για ποιους
 
Δεν είναι μία, ούτε δύο, αλλά οκτώ οι χρεώσεις  που “φουσκώνουν” τους λογαριασμούς του ρεύματος, οι οποίες μάλιστα δεν αφορούν αποκλειστικά τις παροχές ηλεκτρικού, ενώ τα έσοδα κάποιων από αυτών δεν σχετίζονται με τη ΔΕΗ. Ποιες είναι αυτές οι χρεώσεις; Χαρακτηριστικό το παράδειγμα ενός λογαριασμού της ΔΕΗ, νοικοκυριού μέσης κατανάλωσης (περίπου 1028 κιλοβατώρες στο τετράμηνο) με αξία εκκαθαριστικού 157 ευρώ.

Από αυτό το ποσό το 62% αφορά χρεώσεις προς... τρίτους ή φόρους.

Μεταξύ αυτών των χρεώσεων είναι και το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων, η αύξηση του οποίου δημιούργησε μεγάλη πολιτική και όχι μόνο αντιπαράθεση, με τον υπουργό Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας να επιρρίπτει ευθύνες στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ανακοινώνοντας παράλληλα την επανεξέταση των αρμοδιοτήτων της, ώστε η κυβέρνηση να λαμβάνει όλες τις μείζονες αποφάσεις.

Αν και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης πήρε την απόφαση να ακυρωθούν οι εν λόγω αυξήσεις του τέλους, παραμένει το ερώτημα τι θα γίνει με τις υπόλοιπες χρεώσεις, όπως είναι και το ανταποδοτικό της ΝΕΡΙΤ, που αποτελούν περίπου το 62% ενός λογαριασμού της ΔΕΗ. Σύμφωνα με τον ίδιο, επικαλούμενος μελέτες που έχει κάνει η ΡΑΕ υπάρχει δυνατότητα για μείωση των τιμών που προκύπτουν από το κόστος Παραγωγής της Ηλεκτρικής Ενέργειας, που θα φτάνει από 20 έως και 40%. Το σκεπτικό είναι ότι η μείωση στις τιμές του κόστους παραγωγής Ηλεκτρικής ενέργειας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και στη μείωση των τελικών ενεργειακών τιμών στον καταναλωτή.

Πάντως, ο υπουργός αν και προανήγγειλε μειώσεις, διευκρίνισε ότι θα γίνουν σταδιακά. Βέβαια η κατάσταση της ΔΕΗ είναι δύσκολη, αν και η πτώση του πετρελαίου αποτελεί μία θετική εξέλιξη για την επιχείρηση. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη  ανέρχονται  σε περίπου 2 δισ. Ευρώ. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2014 είχε περίπου 330 εκατ. διαθέσιμη ρευστότητα, 1 δισ. ευρώ γραμμές χρηματοδότησης από την Ευρωπακή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 220 εκατ.(και 235 εκατ. για τον ΑΔΜΗΕ), αλλά και από την KfW ύψους 625 εκατ. ευρώ. Οι ελεύθερες χρηματοροές ανέρχονται σε 900 εκατ. Ευρώ.



Αυτά πληρώνουμε περισσότερο σε ένα λογαριασμό της ΔΕΗ συνολικής αξίας 157 ευρώ:

 -Πρώτη χρέωση είναι 7,60 ευρώ για Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας.  Ως ΥΚΩ έχουν χαρακτηρισθεί, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β’ 1040/07κσι ΦΕΚ Β' 1614/10), οι υπηρεσίες: α) παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους καταναλωτές των μη διασυνδεδεμένων νησιών  β) παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό τιμολόγιο στους πολύτεκνους καταναλωτές γ) παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό "Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο" (Κ.Ο.Τ.) σε ευπαθείς καταναλωτές, όπως αυτοί προσδιορίζονται βάσει σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

-Δεύτερη χρέωση το πολυσυζητημένο ΕΤΜΕΑΡ αξίας 27,04 ευρώ. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το τέλος  αυτό προσδιορίζεται για την αποζημίωση των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές (ΑΠΕ). Αποτελεί τη συνεισφορά όλων στη μείωση εκπομπών αερίων.

-Τρίτη χρέωση Ειδικό Τέλος 5‰ – ΕΙΔ.ΤΕΛ 5‰  αξίας 0,68 ευρώ. Η ΔΕΗ υποχρεούται  να συνεισπράτει με τους λογαριασμούς ρεύματος τη χρέωση για το Ειδικό Τέλος 5‰ και να την αποδίδει στο Κράτος. Η εκτιμώμενη μέση επιβάρυνση λόγω ΕΙΔ.ΤΕΛ 5‰ είναι της τάξης των 0,5 ευρώ ανά 1.000 kWh.

-Τέταρτη χρέωση ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης. Το Κράτος με νομοθετική ρύθμιση επέβαλε σε όλους τους Καταναλωτές τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στους λογαριασμούς ρεύματος. Η ΔΕΗ συνεισπράτει με τους λογαριασμούς ρεύματος τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και τον αποδίδει στο Κράτος. Η επιβολή του (ΕΦΚ) ξεκίνησε από 2.5.2010. Τον ΕΦΚ χρεώνονται όλοι οι καταναλωτές ανεξαρτήτως του Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας που έχουν επιλέξει. Ο ΕΦΚ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται επί της κατανάλωσης και υπόκειται σε ΦΠΑ.

-Πέμπτη χρέωση είναι δημοτικά τέλη, δημοτικοί φόροι, Τέλος Ακίνητης Περιουσίας ύψους 35,29. Η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη βάσει των Νόμων 25/75, 429/76, και 1080/80, να συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ρεύματος τα υπέρ τρίτων ποσά των Δημοτικών Τελών και Δημοτικού Φόρου και βάσει του Ν.2130/93 το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας και να διακόπτει την παροχή εάν αυτά δεν καταβάλλονται από τον πελάτη. Η χρέωση των Δημοτικών Τελών (Δ.Τ.) του Δημοτικού Φόρου (Δ.Φ.) και του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) γίνεται σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα που αναφέρονται στο έγγραφο του αρμόδιου Δήμου.

-Έκτη χρέωση είναι προς τη ΝΕΡΙΤ. Το ύψος του ανταποδοτικού τέλους ανέρχεται στο ποσό των 3 ευρώ μηνιαίως (δηλαδή 36 ευρώ το χρόνο) ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και υπολογίζεται σε κάθε λογαριασμό των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρονική περίοδο στην οποία αυτός αναφέρεται.

-Έβδομο είναι η χρώση του ΦΠΑ 12,84 και τέλος,

-Διάφορες χρεώσεις/πιστώσεις 6,07 ευρώ. 
protothema.gr

Με ανακοίνωσή του, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει πως οι φορολογούμενοι μπορούν να πληροφορηθούν και να τυπώσουν τα στοιχεία των ακινήτων τους για τα οποία οφείλεται το Ειδικό Τέλος Ακινήτων του 2013 στον σύνδεσμο http://link.minfin.gr/eidop.

Από τον ίδιο σύνδεσμο μπορούν, επίσης, να τυπώσουν την ειδοποίηση με τους κωδικούς πληρωμής προκειμένου να καταβάλουν το τέλος στις τράπεζες. Πρόκειται για το Ειδικό Τέλος Ακινήτων που καταβαλλόταν μέσω της ΔΕΗ το 2013, αλλά αρκετοί φορολογούμενοι είτε δεν το είχαν καταβάλει είτε το είχαν κάνει εκπρόθεσμα, με αποτέλεσμα η οφειλή τους να εγγραφεί έως ληξιπρόθεσμο χρέος στην εφορία και η πληρωμή τους να συμψηφιστεί με τους επόμενους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Το Υπουργείο Οικονομικών σημειώνει ότι εάν δεν υπάρχει δυνατότητα καταβολής της οφειλής εφάπαξ, μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε πρόγραμμα ρύθμισης, με αίτηση του φορολογουμένου.

Σήμερα, Δευτέρα 23 Μάρτιου 2015, προσερχόμενοι οι απολυμένοι εργαζόμενοι στην ΕΡΑ Ρόδου για να πραγματοποιήσουμε, όπως κάθε μέρα, εδώ και δυο χρόνια από το μαύρο της 11 Ιουνίου 2013, τοπικό πρόγραμμα, διαπιστώσαμε,

την τέταρτη σε σειρά, διάρρηξη στους χώρους του σταθμού, σε διάστημα περίπου τριών μηνών, από την διακοπή ρεύματος από την ΔΕΗ, κατόπιν εντολής της απελθούσας κυβέρνησης και του φερέφωνου της ΝΕΡΙΤ.

Οι διαρρήκτες, εκμεταλλευόμενοι την απουσία ηλεκτρικού ρεύματος (με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν ο περιμετρικός φωτισμός και τα συστήματα ασφαλείας), μπήκαν στους χώρους του σταθμού, έσπασαν εσωτερικές πόρτες και αφαίρεσαν όλες τις λυχνίες εκπομπής υψηλής και χαμηλής ισχύος του πομπού μεσαίων κυμάτων, άγνωστη μέχρι στιγμής ποσότητα ηλεκτρονικών ανταλλακτικών, συσκευών και εργαλείων, εξαιρετικά μεγάλης άξιας.
Αφαίρεσαν επίσης, τα καλώδια και τις μπαταρίες εκκίνησης της γεννήτριας ρεύματος, με την βοήθεια της οποίας γινόταν το τοπικό πρόγραμμα μέχρι τώρα, όσο διάστημα είναι κομμένο το ρεύμα στις εγκαταστάσεις του σταθμού, με αποτέλεσμα να γίνει αδύνατη, προς το παρόν, η συνέχιση παραγωγής τοπικού προγράμματος από το studio του σταθμού.

Παρ' όλα αυτά, θα συνεχιστεί κανονικά η εκπομπή των πομπών FM στις συχνότητες 93,1 και 92,7ΜΗΖ, με το πρόγραμμα των συναδέλφων της ΕΡΤΟΡΕΝ.
Για την νέα διάρρηξη ενημερώθηκε και επιλήφθηκε η Ασφάλεια Ρόδου.

ΟΙ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ εργαζόμενοι στην ΕΡΑ Ρόδου, καθιστούμε υπευθύνους για όλη αυτή την κατάσταση, όλους αυτούς που πρωτοστάτησαν στο κλείσιμο της ΕΡΤ και την διακοπή του ρεύματος στην ΕΡΑ Ρόδου. Σύντομα θα βρεθούν υπόλογοι για τις πράξεις τους.
ΟΙ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ εργαζόμενοι στην ΕΡΑ Ρόδου, θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε και να περιφρουρούμε την περιουσία του ραδιοφωνικού σταθμού Ρόδου, όπως κάνουμε 22 μήνες τώρα, μέχρι την πλήρη δικαίωση μας και επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΡΑ ΡΟΔΟΥ

Την ακύρωση των αυξήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος που αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ ανήγγειλε με σημερινή δήλωσή του ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Ο υπουργός καλεί αφενός τη ΡΑΕ να επανεξετάσει την απόφασή της, δηλώνει ωστόσο ότι σε κάθε περίπτωση θα εξαντλήσει όλους τους τρόπους για την ακύρωση των αυξήσεων.

Αναλυτικά στη δήλωσή του ο κ. Λαφαζάνης επισημαίνει τα εξής:
«Η απόφαση της ΡΑΕ, που ελήφθη στις 30/12/2014 σε συμπαιγνία με την προηγούμενη κυβέρνηση, κρατήθηκε «κρυφή» από τον ελληνικό λαό ως τις αρχές του Μάρτη και προβλέπει αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος για νοικοκυριά, αγρότες και παραγωγικές επιχειρήσεις, είναι κάτι παραπάνω από προκλητική και κοινωνικά επαχθέστατη, ενώ η μεθόδευση δημοσιοποίησής της υπήρξε απολύτως σκανδαλώδης.

Αυτή η απόφαση, μάλιστα, είναι διπλά απαράδεκτη επειδή λαμβάνεται σε περίοδο κρίσης, όπου τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος πνίγουν επιπροσθέτως την ελληνική οικονομία και τους πολίτες.
Καλούμε την ΡΑΕ να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει αμέσως την απόφασή της, ώστε να μην υπάρξουν αυξήσεις και να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το υπουργείο θα εξαντλήσει όλους τους δυνατούς τρόπους, και υπάρχουν αυτοί οι τρόποι, προκειμένου να ακυρωθούν οι αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος που προκαλούν το δοκιμαζόμενο λαό μας και βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με το πρόγραμμα και την πολιτική της κυβέρνησης.»

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Κεραυνούς εξαπέλυσε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης κατά της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) κατηγορώντας την για απόφαση της με την οποία θα αυξηθούν οι λογαριασμοί ρεύματος από τον Μάρτιο.

Ο Π. Λαφαζάνης χαρακτηρίζει ως απολύτως απαράδεκτη και μακιαβελική την απόφαση της ΡΑΕ και πρωτοφανή όσο και εξοργιστική την μεθόδευση που ακολουθήθηκε για να μην δημοσιοποιηθεί.

''Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) να αυξήσει για μια ακόμα φορά το ΕΤΜΕΑΡ και κατά συνέπεια τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά , τους αγρότες και άλλες επιχειρηματικές κατηγορίες, είναι επί της ουσίας απολύτως απαράδεκτη και κυρίως είναι απαράδεκτη, πρωτοφανής και εξοργιστική η μεθόδευση που ακολουθήθηκε για να δημοσιοποιηθεί.

Να σημειώσουμε ότι, η μνημονιακή αυτή απόφαση της ΡΑΕ ελήφθη στις 30/12/2014, δηλαδή στην αρχή της προεκλογικής περιόδου και προφανώς, σε συμπαιγνία με την απελθούσα Κυβέρνηση και για μην προκαλέσει δυσμενείς εντυπώσεις σε βάρος της, έμεινε αδικαιολόγητα και προκλητικά στο συρτάρι, για να δημοσιοποιηθεί δύο και πάνω μήνες μετά, στις 04/03/2015 επί των ημερών της νέας Κυβέρνησης.

Το Υπουργείο ΠΑΠΕΝ καταγγέλλει αυτές τις μακιαβελικές πρακτικές, οι οποίες θα έμοιαζαν με φαρσοκωμωδία αν δεν είχαν βαρύ τίμημα για τους πολίτες, σε μια περίοδο σκληρότατης δοκιμασίας τους''.

Και η ΔΕΗ τα ρίχνει στη ΡΑΕ
Διαβάστε και την ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο η ΔΕΗ για τις αυξήσεις, με την οποία αναφέρει ως υπεύθυνη την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

''Με αφορμή παντελώς ανακριβείς αναφορές ορισμένων ΜΜΕ, σύμφωνα με τα οποία η ΔΕΗ ΑΕ με δικές της αποφάσεις επιβάλλει αύξηση του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), από την Επιχείρηση παρέχονται - για πολλοστή φορά – οι ακόλουθες διευκρινήσεις:

· Το τέλος ΕΤΜΕΑΡ καθορίζεται με Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).

· Το τέλος ΕΤΜΕΑΡ χρεώνεται στους λογαριασμούς ρεύματος ανεξαρτήτως προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.

· Η Απόφαση της ΡΑΕ 772/30.12.2014 αναρτήθηκε από τη ΡΑΕ στον αντίστοιχο ιστότοπο της Διαύγειας την Παρασκευή 13 Μαρτίου .

Ως εκ τούτου, η ΔΕΗ – όπως και όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας – οφείλει να εφαρμόσει άμεσα την εν λόγω απόφαση της ΡΑΕ για αναπροσαρμογή του τέλους ΕΤΜΕΑΡ, που περιλαμβάνεται στους λογαριασμούς των πελατών της, το οποίο η ΔΕΗ αποδίδει στους από τη Νομοθεσία προβλεπόμενους δικαιούχους''.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot