Στους καλοπληρωτές των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος θα επιστρέψει μέρος των κερδών της η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ανακοίνωσε χθες βράδυ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Εμμανουήλ Παναγιωτάκης.

Επίσης, ανέφερε ότι η επιχείρηση έχει εντοπίσει από τους ελέγχους που πραγματοποιεί, μέσω διασταύρωσης στοιχείων, «πολυτελή κατοικία, ανύπαρκτη πολεοδομικά, η οποία τροφοδοτείται με ρεύμα από διπλανό σπίτι, οικία πολυτελή 500 τετραγωνικών μέτρων που είναι δηλωμένη ως διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων» και μέσα στους επόμενους στόχους τής επιχείρησης είναι να προχωρήσει σε καταγγελίες προς άλλες υπηρεσίες, όπως η εφορία και η πολεοδομία.

Η κατηγορία των κακοπληρωτών πελατών έχει μπει στο στόχαστρο της ΔΕΗ, η οποία καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες να ελέγξει τους ανεξόφλητους λογαριασμούς, οι οποίοι υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ. Από το σύνολο των οφειλών, υπολογίζεται ότι ένα ποσόν της τάξης των 300 εκατ. ευρώ προέρχεται από 450.000 πρώην πελάτες της ΔΕΗ στη Μέση και τη Χαμηλή Τάση (επιχειρήσεις και νοικοκυριά), οι οποίοι έχουν στραφεί σε άλλη εταιρεία παροχής ρεύματος, χωρίς προηγουμένως να έχουν εξοφλήσει τη ΔΕΗ.

Η επιχείρηση διεκδικεί νομικά τις οφειλές, αλλά οι αποφάσεις καθυστερούν, επιδεινώνοντας το οξύ πρόβλημα ρευστότητας για την επιχείρηση.Γι' αυτό το λόγο, η ΔΕΗ είχε ζητήσει από τη ΡΑΕ να απαγορεύει την αλλαγή παρόχου αν προηγουμένως δεν εξοφλείται ο λογαριασμός, αίτημα που η ΡΑΕ απέρριψε, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της ΔΕΗ που επιδιώκει αναθεώρηση της απόφασης.

Όπως δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκης στο βραδινό δελτίο της ΕΡΤ 1, η σχετικά απόφαση θα ληφθεί εντός της εβδομάδας και σημείωσε ότι η επιστροφή αυτή στους συνεπείς καταναλωτές θα είναι «κάτι πάνω από το συμβολικό».

Την πώληση του πακέτου 17% των μετοχών της ΔΕΗ πιθανώς εντός του 2016, καθώς και τις διαδικασίες για τη διάθεση των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στα ΕΛΠΕ και τον ΔΕΣΦΑ μαζί με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ προβλέπει αναλυτικά το Asset Development Plan -Σχέδιο Αξιοποίησης Περιουσίας-, το οποίο συνοδεύει το τρίτο μνημόνιο.

Πρόκειται για τα περιουσιακά στοιχεία του τομέα ενέργειας, τα οποία περιλαμβάνονται στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ στις 31/12/2014, και όπως ορίζει ρητά η συμφωνία που έκλεισε στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. τον Ιούλιο πρέπει να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.

Για τη ΔΕΗ το Asset Deveolopment Plan προβλέπει την πώληση του 17% των μετοχών της εταιρείας πιθανόν μέσα στο 2016. Προς τον σκοπό αυτό πρέπει να προσληφθούν σύμβουλοι και να χαραχθεί η στρατηγική για την πώληση του πακέτου από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έως το τέλος του 2016. Το ίδιο χρονοδιάγραμμα προέβλεπε και το σχέδιο που είχε καταρτίσει η προηγούμενη κυβέρνηση για την περαιτέρω αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ. Σήμερα το Δημόσιο μαζί με το μερίδιο του ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 51,5% των μετοχών της ΔΕΗ.

Ελληνικά Πετρέλαια
Για τα ΕΛΠΕ πρέπει μέχρι τον Νοέμβριο να έχει προσδιοριστεί το μοντέλο διάθεσης του μεριδίου 35% των μετοχών που το Δημόσιο έχει μεταφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ. Θα εξεταστούν με τη συνδρομή συμβούλων οι εναλλακτικές επιλογές κυρίως ανάμεσα στην αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή ή πώληση των μετοχών μέσω βιβλίου προσφορών ταχείας διαδικασίας.

Νέα διαδικασία πρόκειται να επανεκκινηθεί για τη ΔΕΠΑ, της οποίας η ιδιωτικοποίηση είχε παγώσει μετά το ναυάγιο με την Gazprom. Θα πρέπει να εκτιμηθούν οι εναλλακτικές, προκειμένου να ξεκινήσει η νέα φάση.

Τέλος, όσον αφορά στον ΔΕΣΦΑ, το ADP προβλέπει, για πρώτη φορά επίσημα, ως εναλλακτική λύση την πώληση του 49% των μετοχών στην κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν Socar, μέσω της αποεπένδυσης από τους Αζέρους του 17% είτε προς το ελληνικό δημόσιο είτε προς τρίτη εταιρεία. Πρόκειται για τη συμβιβαστική φόρμουλα που έχει τεθεί στο τραπέζι προκειμένου να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία ουσιαστικά έχει θέσει βέτο στην πώληση του 66% των μετοχών στους Αζέρους, με βάση τους όρους του διαγωνισμού. Αναφέρει, μάλιστα, το Σχέδιο Αξιοποίησης Περιουσίας ότι η Socar θα πρέπει να παράσχει πρόσθετες διαβεβαιώσεις ότι η απόκτηση του 66% της εταιρείας δεν θα οδηγήσει σε μονοπώληση της ελληνικής αγοράς.

Κομισιόν
Μέχρι σήμερα η Socar δεν έχει διατυπώσει τις θέσεις της για τη λύση που προτιμά, ενώ η όλη υπόθεση παραμένει «παγωμένη» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση, αν η γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. δεν δώσει το «πράσινο φως», η συγκεκριμένη μεταβίβαση δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Αζέροι διαφωνούν με την πρόταση να διατηρήσει το Δημόσιο το 17% και δείχνουν πιο επιδεκτικοί στο σχήμα του 49% με πώληση του 17% σε τρίτη εταιρεία ή εταιρείες, οι οποίες αναζητούνται την περίοδο αυτή ανάμεσα σε μεγάλους Διαχειριστές αγωγών αερίου της Ευρώπης.

ΔΕΠΑ
Νέα διαδικασία πρόκειται να επανεκκινηθεί για τη ΔΕΠΑ, της οποίας η ιδιωτικοποίηση είχε παγώσει μετά το ναυάγιο με την Gazprom.
Socar
Οι Αζέροι διαφωνούν με την πρόταση να διατηρήσει το Δημόσιο το 17% και δείχνουν πιο επιδεκτικοί στο σχήμα του 49% με πώληση του 17% σε τρίτη εταιρεία ή εταιρείες, οι οποίες αναζητούνται την περίοδο αυτή ανάμεσα σε μεγάλους Διαχειριστές αγωγών αερίου της Ευρώπης.

imerisia.gr

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ σε ότι αφορά τα ληξιπρόθεσμα χρέη των καταναλωτών, και προέκυψαν μετά τη συνάντηση με τον επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία:

-280 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε οφειλές υψηλής τάσης, εκ των οποίων τα 250 εκατομμύρια είναι χρέη ενεργοβόρων βιομηχανιών.

-220 εκατ ευρώ. οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο, εκ των οποίων τα 115 αφορούν τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα (κυρίως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και τους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ).

– 1,5 δισ. ευρώ, οφείλουν οι καταναλωτές στη Μέση και Χαμηλή τάση. Εξ αυτών, τα 300 εκατ. αφορούν 440.000 πρώην πελάτες της ΔΕΗ και η επιχείρηση τα διεκδικεί μέσω της δικαστικής οδού, ενώ έχει ζητήσει από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να μην επιτρέπεται η αλλαγή παρόχου (και άρα ηλεκτροδότησης) στους καταναλωτές που έχουν ανεξόφλητο λογαριασμό στον προηγούμενο πάροχο.

Η αντιπροσωπεία της Γενικής Ομοσπονδίας Προσωπικού ΔΕΗ στη συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή Εμπορίας συζήτησε και τον τρόπο αξιοποίησης του δικτύου των καταστημάτων της εταιρείας ώστε να μην αντιμετωπίζονται μόνο ως σημεία είσπραξης, δεδομένου ότι δυνατότητα πληρωμής λογαριασμού υπάρχει σε περισσότερα από 7.000 σημεία στην Ελλάδα.

Επιπλέον, το 47% των πληρωμών γίνεται μέσω των παγίων εντολών και στις τράπεζες, το 11% στα ΕΛΤΑ, 4% σε διάφορα άλλα σημεία και μόνο το 38% πραγματοποιείται στα καταστήματα της επιχείρησης.

Πηγή: enikos.gr

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και έτσι μια διάταξη που πέρασε απαρατήρητη και αυξάνει τους φόρους είναι αυτή του υπουργείου Οικονομικών που επιβάλλει ισοσκελισμένους αν όχι πλεονασματικούς προϋπολογισμούς στους Δήμους. 

Με βάση τη διάταξη αυτή του υπουργείου Οικονομικών οι Δήμοι απαγορεύεται να περικόψουν και να μειώσουν δαπάνες, να μην εγγράψουν έσοδα που δεν πρόκειται να εισπραχθούν και τέλος να μην συνάψουν δάνεια παρά μόνο για επενδύσεις.

Κάπως έτσι αλλάζουν όλα στους προϋπολογισμούς των Δήμων για το 2016 και κυρίως οι δήμοι θα πρέπει να έχουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς σε ό,τι αφορά σε ύδρευση, καθαριότητα και φωτισμό, κάτι που θα σημάνει την άμεση αύξηση των ανταποδοτικών τελών τα οποία όλοι μας πληρώνουμε μέσω ΔΕΗ.
Ένα νέο έμμεσο χαράτσι δηλαδή το οποίο αναμένεται να δούμε όλοι μας στα δημοτικά τέλη.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στις 27 Ιουλίου 2015, ημέρα Δευτέρα και ώρα 13:00 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Ρόδο, θα φιλοξενήσει μια εκδήλωση που περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, οι φορείς, οι επιχειρηματίες και οι πολίτες του τόπου και των νησιών μας.

Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού θα παρουσιάσει το νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών προς την ΔΕΗ. Θα παρευρίσκονται από πλευράς της Επιχείρησης, ο κ. Λάζαρος Καραλάζος, Γενικός Διευθυντής Εμπορίας, η κα Ευθυμία Τσόγκα, Διευθύντρια Κλάδου Νησιών καθώς και ο κ. Κωνσταντίνος Μπριάνης Διευθυντής Καταστήματος Πωλήσεων Ρόδου. Η παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει από τον κ. Λάζαρο Καραλάζο, Γενικό Διευθυντή Εμπορίας της ΔΕΗ. Την εκδήλωση έχουν κληθεί να καλύψουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης με δεδομένο το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε συνδυασμό με την γενικότερη οικονομική κατάσταση, τις υφιστάμενες οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων προς την ΔΕΗ και την δυνατότητα ρύθμισης σε δόσεις. Για το θέμα της ενημέρωσης και της δυνατότητας ρύθμισης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας κ. Γιάννης Φλεβάρης μετέφερε τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, ο οποίος στηρίζει κάθε θετικό μέτρο υπέρ των νησιωτών.

Στη συνέχεια ο Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι «Σήμερα η Ελληνική κοινωνία, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις δοκιμάζονται σκληρά από την οικονομική κρίση που ξέσπασε προ πενταετίας και συνεχώς εξελίσσεται, σε σημείο που να μην γνωρίζουμε τι μας επιφυλάσσει το αύριο και να αγωνιούμε για το μέλλον των παιδιών και των νησιών μας. Τώρα που κάθε παραγωγική δραστηριότητα του τόπου, κινδυνεύει και πασχίζει να κρατηθεί όρθια, αποτελεί δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας και πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση, η δυνατότητα ρύθμισης ή διαγραφής μέρους των οφειλών. Ιδιαίτερα προς τις αδύναμες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, αλλά και προς το σύνολο των οφειλετών που θέλουν αλλά δεν μπορούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, κάθε δράση και ενέργεια που στηρίζει και διευκολύνει την κατάσταση, είναι ευπρόσδεκτη και σημαντική. Αυτό ισχύει για την δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών προς την ΔΕΗ και αξίζει ιδιαίτερης μνείας η επίσκεψη της ομάδας υψηλόβαθμων στελεχών της επιχείρησης τη Δευτέρα στη Ρόδο, για να μας ενημερώσουν και να περάσουν κάθε θετική δυνατότητα του προγράμματος στους καταναλωτές και στην κοινή γνώμη.

Εύχομαι και πιστεύω ότι το παράδειγμα αυτό θα ακολουθήσουν και άλλοι για να μπορέσουμε όλοι από κοινού να ελαφρύνουμε το δυσβάσταχτο βάρος του χρέους. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε τη νησιωτικότητα και όσα αυτή σημαίνει, γιατί πέραν από την αναφορά στο Άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος, πρέπει να περάσει και στην πραγματική ζωή των νησιών μας. Θέτω λοιπόν από πλευράς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προς την ηγεσία της ΔΕΗ που καλωσορίζουμε στη νησιωτική Ελλάδα, θέμα επαύξησης των δόσεων και της δυνατότητας ρύθμισης για τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων».
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot