Ανησυχία και μεγάλο προβληματισμό προκαλεί σε δεκάδες καταναλωτές η μη έκδοση λογαριασμού ρεύματος από τη στιγμή που υπέβαλαν αίτηση προκειμένου να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο της ΔΕΗ.
Μάλιστα, οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν πολίτες που, ενώ υπέβαλαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τον Φεβρουάριο, τέσσερις μήνες αργότερα δεν έχουν λάβει κάποια σαφή απάντηση από τον πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος στον οποίο ανήκουν. Το γεγονός, δε, ότι έχει περάσει ένα εύλογο διάστημα και το συγκεκριμένο σύστημα θα λειτουργούσε υπέρ των δικαιούχων, τώρα φαίνεται πως θα ανατρέψει αυτό το δεδομένο τουλάχιστον για την πρώτη φορά και αυτό γιατί θα κληθούν να πληρώσουν όλο το ποσό συνολικά.
Παράλληλα, αναμένονται και αναπροσαρμογές για τους σημερινούς 450.000 δικαιούχους του ΚΟΤ αφού, μετά τη φορολογική δήλωση, όσοι εμφανίσουν μεγαλύτερο εισόδημα από αυτό του 2016 κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός. Αντιστοίχως, το ίδιο θα συμβεί και σε όσους έχουν μικρότερο και πλέον θα πληρούν τα προβλεπόμενα κριτήρια για ένταξη.
Καμία εξήγηση
«Εχω καταθέσει αίτηση για να ενταχθώ στο Κοινωνικό Τιμολόγιο από τις 22 Φλεβάρη και από τότε δεν μου έχει έρθει λογαριασμός ρεύματος. Εγώ τώρα πρέπει να πληρώσω και τους τέσσερις μήνες; Αν είχα χρήματα για τέτοιες πολυτέλειες γιατί να μπω σε αυτή τη διαδικασία;», λέει χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο ο Γ.Σ., που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Οπως εξήγησε, όταν απευθύνθηκε στην εξυπηρέτηση πελατών της ΔΕΗ ώστε να μάθει περισσότερα για την καθυστέρηση δεν είχαν εικόνα για το πότε θα παραλάμβανε το λογαριασμό του. Μάλιστα, όπως τονίζει, όταν ερωτήθηκαν για το τι θα γίνει αν το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι μεγάλο, η απάντηση ήταν αφοπλιστική: «Τι να σας πούμε και εμείς».
Σύμφωνα πάντως με τα όσα υποστηρίζουν οι πάροχοι, αυτή η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη καθώς η κυβέρνηση είχε ορίσει η εκκαθάριση των τελικών δικαιούχων (παλιοί, νέοι) να γίνει μέχρι τις 30 Απριλίου. Προβλεπόταν τα στοιχεία που είχε συλλέξει η ΗΔΙΚΑ μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία να τα δώσει στον ΔΕΔΔΗΕ, που με τη σειρά του θα τα προωθούσε στους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος για να προχωρήσουν στις αποστολές λογαριασμών.
Λάθη
Βέβαια, δεν έχουν λείψει και τα λάθη σε μερίδα πολιτών που τελικά έλαβαν τους λογαριασμούς ρεύματος, με την ανάλογη όμως καθυστέρηση. Οπως σημειώνει στον «Ε.Τ.» η Ο.Α., χθες έφτασε μετά από τέσσερις μήνες το αποδεικτικό λογαριασμού, ωστόσο όμως καλείται να πληρώσει ποσό για το διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου – Μαΐου ακόμη και αν τον Ιανουάριο είχε καταβάλει το αντίτιμο για το έναντι.
Ακτινογραφία…
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΗΔΙΚΑ (8 Μαρτίου), για την κατηγορία ΚΟΤ 1 είχαν εγκριθεί περισσότερες από 63.814 αιτήσεις. Για το ΚΟΤ 2 είχαν εγκριθεί περισσότερες από 216.072 αιτήσεις. Οπως αναφέρουν πηγές από το ΥΠΕΝ, αυτή τη στιγμή δικαιούχοι του Κοινωνικού Τιμολογίου είναι περισσότεροι από 450.000 πολίτες ενώ ο αριθμός αυτός τείνει να επαναπροσαρμοστεί όταν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων. Ετσι, όσοι κατά το 2016 δήλωσαν μεγαλύτερο εισόδημα αλλά πέρσι περιορίστηκε μπορούν να κάνουν εκ νέου αίτηση. Αντίστοιχα, όσοι είχαν μεγαλύτερο κινδυνεύουν να βγουν εκτός της κοινωνικής πολιτικής.
Υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν δύο καινούργιες κατηγορίες και αφορούν όσους πληρούν τα κριτήρια λήψης Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, οι οποίοι λαμβάνουν έκπτωση έως και 70%, αλλά και όσους πολίτες έχουν κριτήρια αντίστοιχα με αυτά που ορίστηκαν για τη λήψη κοινωνικού μερίσματος και έχουν έκπτωση έως και 35%.
Κριτήρια
Για το ΚΟΤ Α’, η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 90.000 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.
Για το ΚΟΤ Β’, η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος. Προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000 ευρώ. Το συνολικό ύψος εισοδήματος δεν υπερβαίνει τα 9.000 ευρώ, ποσό που προσαυξάνεται κατά 50% για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού και κατά 25% για κάθε ανήλικο.
Για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει άτομο με αναπηρία 67% και άνω, τα εισοδηματικά όρια ένταξης στο ΚΟΤ αυξάνονται κατά 8.000 ευρώ ανά κατηγορία. Παράλληλα, για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο που έχει ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, τα εισοδηματικά όρια αυξάνονται κατά 15.000 ευρώ.
Σε αλλαγές προχωράει η ΔΕΗ, καθώς μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται οι αποφάσεις για την προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων μετρητών κατανάλωσης ρεύματος.
Οι έξυπνοι μετρητές, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα παλιά ρολόγια, θα παρέχουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεμέτρησης της κατανάλωσης ρεύματος, καθώς και διακοπής της παροχής, εφαρμογής διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου κ.α.
Αυτομάτως αυτές οι δυνατότητες που θα έχουν οι νέοι μετρητές θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους καταμέτρησης και αποκοπών για τον διαχειριστή του δικτύου, θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των αιχμών ζήτησης ρεύματος, καθώς και των ληξιπροθέσμων οφειλών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την εγκατάσταση 170.000 έξυπνων μετρητών, πιλοτικά σε 5 περιοχές της χώρας (Ξάνθη, Λέσβος, Λευκάδα, Αττική και Θεσσαλονίκη)ωστόσο ο διαγωνισμός έχει σταματήσει ύστερα από προσφυγή του δεύτερου μειοδότη στο Συμβούλιο της Επικρατείας και απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
iefimerida.gr
Εάν τα ελληνικά ταχυδρομεία απολέσουν υπό το βάρος του σκανδάλου, την δυνατότητα είσπραξης που τους έχει εκχωρηθεί ως πιστοποιημένο ίδρυμα, τότε αυτομάτως απειλούνται με αφαίρεση ενός σημαντικού ετήσιου εσόδου

Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις προσλαμβάνει η παρακράτηση των λογαριασμών της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, μετά και την χθεσινή επείγουσα προκαταρκτική εξέταση που διέταξε για την υπόθεση ο εισαγγελέας. Το κλίμα στην αγορά παραμένει αρνητικό, την ώρα που στην κυβέρνηση επιχειρούν να διατηρήσουν χαμηλούς τόνους, παρέχοντας στηρίγματα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
Χθες, αιφνιδίως στο γραφείο του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργου Σταθάκη, κλήθηκε ο Πρόεδρος της ΡΑΕ κ. Νίκος Μπουλαξής, επίσκεψη που σύμφωνα με πληροφορίες συνδέεται με την προσπάθεια διαχείρισης της πολύκροτης υπόθεσης που έχει επιφέρει βαρύ πλήγμα στα ταχυδρομεία και πλέον απειλεί την βιωσιμότητα της εταιρείας. Είχε προηγηθεί η διαταγή για την προανακριτική εξέταση από τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και η εντολή για κατάθεση υπομνήματος από την πλευρά της Αρχής, σχετικά με την εποπτεία της αγοράς.
Κατά πληροφορίες από τα ΕΛΤΑ, εισπράττονται ετησίως περί τα 700 εκατ. ευρώ από τους καταναλωτές για να πληρωθούν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ. Εάν τα ελληνικά ταχυδρομεία απολέσουν υπό το βάρος του σκανδάλου, την δυνατότητα είσπραξης που τους έχει εκχωρηθεί ως πιστοποιημένο ίδρυμα, τότε αυτομάτως απειλούνται με αφαίρεση ενός σημαντικού ετήσιου εσόδου.
Τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα φαίνεται πως θα έχει η κίνηση της ΔΕΗ μέσω του νέου συστήματος για διακανονισμό στις ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες ξεπερνούν τα 2,8 δισ. ευρώ.
Αυτό συμβαίνει γιατί ζητά από τους πελάτες να καταβάλουν μεγαλύτερη προκαταβολή, με λιγότερες μηνιαίες δόσεις και συγκεκριμένα 24, όταν μέχρι πρόσφατα έφταναν τις 36.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η στρατηγική της Επιχείρησης θα γυρίσει… μπούμερανγκ αφού, πέρα από τους συστηματικούς κακοπληρωτές, υπάρχει μια σημαντική μερίδα πολιτών που πράγματι αδυνατεί να εξοφλήσει τους λογαριασμούς ρεύματος. Η ΔΕΗ πάντως εκτιμά πως μια τέτοια ενέργεια θα περιορίσει τα χρέη και θα φέρει την πολυπόθητη ένεση ρευστότητας.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, στο νέο σύστημα διακανονισμού διατηρούνται οι όποιες αποφάσεις ελήφθησαν και αφορούν τις προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος, εξώδικα και ένδικα μέσα. Παράλληλα, η ΔΕΗ αποφάσισε να υπάρξει ένα πιο εξειδικευμένο σύστημα ρυθμίσεων, που από τη μία πλευρά θα διατηρεί την έκπτωση συνέπειας 15% για τους συνεπείς πελάτες ενώ, από την άλλη, οι καταναλωτές θα πληρώνουν το ποσοστό προκαταβολής ανάλογα με το ύψος του λογαριασμού (όσοι έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση θα πληρώνουν αντίστοιχα μεγαλύτερο ποσοστό προκαταβολής).
Τι ισχύει για τους οικιακούς πελάτες
Οι πελάτες διαχωρίζονται σε έξι κατηγορίες και στο βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα οι κατηγορίες είναι:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3. Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5. Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.
6. Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή.
Για όσους καταναλωτές εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται ως εξής:
• Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.
• Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.
• Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσοι πελάτες έχουν προχωρήσει σε διακανονισμό των οφειλών τους πριν από την ενεργοποίηση του νέου συστήματος συνεχίζουν στη ρύθμιση που έκαναν, έχοντας δηλαδή και τις 36 δόσεις, ενώ οι παραπάνω κατηγορίες αφορούν από την 1η Μαΐου και μετά.
Επισημαίνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος έχει την εξουσιοδότηση να εγκρίνει κατ’ εξαίρεση διακανονισμούς για ειδικές περιπτώσεις πελατών, οι οποίοι για σοβαρούς λόγους χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης ως προς τις γενικές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δημιουργεί ερωτήματα αφού παραμένει ασαφές και αόριστο ποιες κατηγορίες πολιτών θα τύχουν άλλης μεταχείρισης, όπως είπε στον Ελεύθερο Τύπο η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
Υπενθυμίζεται ότι με το σημερινό σύστημα για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.
Το νέο πρόγραμμα για τους διακανονισμούς οφειλών εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της εταιρίας στις 27 Απριλίου και η εφαρμογή του ξεκίνησε την 1η Μαΐου.
Οπως επισημαίνεται, τα προγράμματα ρυθμίσεων οφειλών που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη διετία (2016 – 2017) ανέκοψαν την ανοδική τάση των ληξιπρόθεσμων, όμως η αναθεώρησή τους κρίνεται αναγκαία για τους εξής λόγους:
• Οι ρυθμίσεις να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένες για να μπορούν να αποδώσουν περισσότερο.
• Η ρύθμιση να μην εκλαμβάνεται από τους πελάτες ως τρόπος αποφυγής των υποχρεώσεών τους έναντι της ΔΕΗ.
• Η ΔΕΗ να μπορέσει να ανακτήσει σημαντικό μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
• Να περιοριστεί η έκθεση της Επιχείρησης στον κίνδυνο δημιουργίας νέων επισφαλειών.
Μπορεί η Επιχείρηση να προχώρησε στο νέο σύστημα ληξιπρόθεσμων οφειλών, ωστόσο αφορά διαφορετικό χαρτοφυλάκιο από αυτό που διαχειρίζονται ήδη οι πέντε δικηγορικές εταιρίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, τα νομικά γραφεία έχουν παραλάβει τα στοιχεία 100.000 – 120.000 πελατών της ΔΕΗ που έχουν οφειλές προς την Επιχείρηση οι οποίες ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν έχουν γίνει περισσότερες από 6.000 επικοινωνίες. Από αυτές, περίπου οι μισές ανταποκρίθηκαν θετικά και έχουν προβεί σε επιμέρους δόσεις.
Τα 1,6 δισ. αγγίζουν χωρίς τους τελικούς πελάτες (αυτούς που έχουν φύγει από την εταιρία) οι ληξιπρόθεσμες οφειλές. Συνολικά ωστόσο, μαζί δηλαδή με τους τελικούς πελάτες, τα χρέη υπολογίζονται σε 700 εκατ. ευρώ, συν 500 εκατ. ευρώ που βρίσκονται σε διακανονισμό.
Καταγγελίες για το νυχτερινό τιμολόγιο
Σε ολοένα και περισσότερες καταγγελίες προχωρούν οι πολίτες αφού συνεχίζουν να βλέπουν αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος.
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΚΠΟΙΖΩ γίνεται δέκτης παραπόνων από καταναλωτές σε όλη τη χώρα, με τους περισσότερους να βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι αναφέρουν ότι οι ΥΚΩ παραμένουν αυξημένες.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η κ. Καλαποθαράκου, «η νέα χρέωση των ΥΚΩ στη νυχτερινή κατανάλωση προσδιορίστηκε με βάση την κλιμακωτή χρέωση και όχι ενιαία όπως ίσχυε. Αυτό έχει ως συνέπεια σε οικιακούς καταναλωτές που έχουν επιλέξει να έχουν θέρμανση με ηλεκτρικούς θερμοπομπούς (αυξημένη νυχτερινή κατανάλωση) οι χρεώσεις ΥΚΩ να έχουν εκτοξευθεί».
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει έρθει ήδη σε επαφή με τη ΡΑΕ και είναι γνώστης της κατάστασης, ενώ αναμένεται σύντομα να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξομαλυνθεί το φαινόμενο. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν προτείνει η στρέβλωση να αντιμετωπιστεί άμεσα και να ισχύσει οριζόντια ενιαία χρέωση με βάση την κατώτερη κλίμακα.
Τα ΕΛΤΑ απέδωσαν στη ΔΕΗ μέρος των παρακρατηθέντων
Ενεση ρευστότητας ύψους 22,5 εκατ. ευρώ έλαβε χθες η ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ για τα χρήματα που είχαν παρακρατηθεί από λογαριασμούς ρεύματος που πλήρωναν οι καταναλωτές μέσω των Ελληνικών Ταχυδρομείων, χωρίς ωστόσο να αποδίδονται στην Επιχείρηση.
Μάλιστα, εντός του επόμενου 10ημέρου αναμένεται να αποπληρωθεί όλη η οφειλή, η οποία και ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το κράτος χρωστά στα ΕΛΤΑ για τα έτη 2013 – 2014 την καθολική υπηρεσία που επιτελούν και τα χρήματα που αποδόθηκαν στη ΔΕΗ είναι μόνο ένα μέρος από το ποσό που δικαιούται.
Βέβαια, μπορεί χθες το ζήτημα να μπήκε σε τροχιά ομαλοποίησης, όμως οι πολίτες συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται στα καταστήματα της ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου και παρότι η ΡΑΕ έχει δώσει την εντολή για όσους πελάτες έχασαν την έκπτωση συνέπειας 15% να διορθώνεται εσωτερικά το πρόβλημα, υπάρχει μεγάλη μερίδα πολιτών οι οποίοι μεταβαίνουν στα κατά τόπους σημεία και εξηγούν οι ίδιοι στους υπαλλήλους ότι έχουν πληρώσει εμπρόθεσμα το λογαριασμό, ζητώντας παράλληλα την άμεση διευθέτησή του.
Aποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων

Μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος αποφάσισε η ΔΕΗ στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστούν τα χρέη, που στερούν πολύτιμη ρευστότητα από την επιχείρηση.
Παράλληλα, αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν (όπως ήδη ίσχυε) αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι έχουν χαμηλότερη κατανάλωση να πληρώνουν μικρότερο ποσοστό προκαταβολής και αντίστροφα. Επίσης, διατηρούνται τα μέτρα (από εξώδικα μέχρι διακοπή ρεύματος και ένδικα μέσα) για όσους δεν πληρώνουν τις δόσεις των διακανονισμών.
Το νέο "σταυρόλεξο" για τους διακανονισμούς οφειλών προς τη ΔΕΗ εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας στις 27 Απριλίου με έναρξη εφαρμογής από την 1η Μαίου. Όπως επισημαίνεται, τα προγράμματα ρυθμίσεων οφειλών που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη διετία (2016 - 2017) ανέκοψαν την ανοδική τάση των ληξιπρόθεσμων, όμως η αναθεώρησή τους κρίνεται αναγκαία για τους εξής λόγους:
-Οι ρυθμίσεις να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένες για να μπορούν να αποδώσουν περισσότερο.
-Η ρύθμιση να μην εκλαμβάνεται από τους πελάτες ως τρόπος αποφυγής των υποχρεώσεών τους έναντι της ΔΕΗ.
-Η ΔΕΗ να μπορέσει να ανακτήσει σημαντικό μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών και
-Να περιοριστεί η έκθεση της επιχείρησης στον κίνδυνο δημιουργίας νέων επισφαλειών.
Αναλυτικά, για τους οικιακούς πελάτες το νέο σύστημα διακανονισμών έχει ως εξής:
Α. Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
1.Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
2.Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5.Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.
6.Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή
Β. Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
-Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 - 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.
-Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.
Γ. Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.
Υπενθυμίζεται ότι με το σύστημα που ίσχυε ως τώρα, για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.
Με το νέο σύστημα ρυθμίσεων η ΔΕΗ ευελπιστεί να εντοπίσει και τους λεγόμενους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή εκείνους που δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Το ΔΣ εξουσιοδότησε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο να εγκρίνει κατ’ εξαίρεση διακανονισμούς για ειδικές περιπτώσεις πελατών, που για ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης ως προς τις γενικές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών.

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot