Διογκώνονται επικίνδυνα τα φέσια προς τη ΔΕΗ υπό το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί το τελευταίο δίμηνο σε όλη την οικονομία, με την επιχείρηση να επιστρατεύει πλέον δικηγορικά γραφεία σε μία προσπάθεια να τα εισπράξει.
 
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της επιχείρησης, ως και το τέλος Οκτωβρίου, τα ληξιπρόθεσμα χρέη έφταναν τα 1,69 δισ. ευρώ, ωστόσο καταγράφεται αυξητική τάση, αφού η πολιτική αστάθεια βάζει το δικό της λιθαράκι, πολλαπλασιάζοντας τους υποστηρικτές της νοοτροπίας του «δεν πληρώνω το ρεύμα, αφού δεν μου το κόβουν».
 
Ως αποτέλεσμα, εκφράζονται φόβοι ότι το έτος θα κλείσει ακόμη υψηλότερα, με κάποιες πληροφορίες, που, ωστόσο, δεν επιβεβαιώνονται επισήμως από τη διοίκηση της ΔΕΗ, να μιλούν ακόμη και για εκτίναξη των οφειλών κοντά στα 2 δισ. ευρώ το επόμενο διάστημα.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Στα πρόθυρα οικονομικού κραχ βρίσκεται πάλι η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ φαίνεται ότι τείνουν να ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ,

περιορίζοντας δραστικά τη ρευστότητα της επιχείρησης, της οποίας οι οφειλές προς όλους τους φορείς της αγοράς αυξάνονται σε επικίνδυνα επίπεδα.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, οι «κόκκινοι» λογαριασμοί έσπασαν το φράγμα των 2 δισ. ευρώ στις αρχές Δεκεμβρίου, σε σχέση με τα 1,734 δισ. ευρώ που είχαν συσσωρευτεί στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι καταναλωτές στο δίκτυο της χαμηλής τάσης, νοικοκυριά και επαγγελματίες φέρονται να χρωστούν γύρω στο 1,4 δισ. ευρώ. Η οικονομική κρίση και η αδυναμία πολλών καταναλωτών να πληρώσουν σε συνδυασμό με τους αναποτελεσματικούς εισπρακτικούς μηχανισμούς της ΔΕΗ αλλά και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), το οποίο πρακτικά δεν επιτρέπει τη διακοπή της παροχής ρεύματος όταν δεν πληρώνεται ο λογαριασμός, έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα.

Σήμερα στο ΚΟΤ είναι ενταγμένα πάνω από 600.000 καταναλωτές. Χρέη της τάξης των 180 εκατ. ευρώ έχει το Δημόσιο και οι διάφοροι φορείς του προς τη ΔΕΗ, ενώ συνεχώς αυξάνουν και τα χρέη των επιχειρήσεων. Καθώς η ΔΕΗ είναι κατά βάση ο μόνος εισπρακτικός μηχανισμός στην αγορά ηλεκτρισμού, τα χρέη μετακυλίονται από τον ένα φορέα στον άλλο.

Η ΔΕΗ χρωστά σήμερα στον ΑΔΜΗΕ, τον Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας περίπου 400 εκατ. Ευρώ, ενώ 230 εκατ. ευρώ είναι τα χρέη για το ΕΤΜΕΑΡ, το τέλος για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Πρόκειται για το βασικό έσοδο του λογαριασμού ΑΠΕ, τον οποίο διαχειρίζεται ο Λειτουργός της Αγοράς (ΛΑΓΗΕ) για να πληρώσει τους παραγωγούς πράσινης ενέργειας. Το ντόμινο χρεών αγγίζει και τους ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς, οι οποίοι αποζημιώνονται από τον ΑΔΜΗΕ και φθάνει ως τη ΔΕΠΑ, η οποία προμηθεύει με αέριο τις ιδιωτικές μονάδες.

Ημερησία

Η ΔΕΗ, εφαρμόζοντας την απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, παρέχει το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών με μειωμένη τιμή ρεύματος έως και 54% και αδιάκοπη ηλεκτροδότηση.
 
Μάλιστα, στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότεροι από 600.000 πολίτες.
 
Οι κατηγορίες καταναλωτών που μπορούν να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο είναι:
 
Οι μακροχρόνια άνεργοι για τουλάχιστον 6 συνεχόμενους μήνες και οι καταναλωτές με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από 12.000€, προσαυξανόμενο κατά 6.000€, εφόσον κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο των 12.000€ προσαυξάνεται κατά 3.000€ ανά τέκνο για τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα. Διευκρινίζεται ότι η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 1.500 kWh.
 
Οι γονείς με τρία προστατευόμενα τέκνα και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500€, προσαυξημένο κατά 6.000€, εφόσον κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Στην περίπτωση αυτή η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 1.700 kWh.

Τα άτομα με αναπηρία άνω του 67% ή με προστατευόμενα μέλη με αναπηρία άνω του 67% και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500€ και μέση 4μηνιαία κατανάλωση από 200 kWh έως 1.700 kWh.
 
Τα άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης ή έχουν προστατευόμενα μέλη των οποίων η ζωή εξαρτάται από τη χρήση ιατρικών συσκευών και οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000€. Στην περίπτωση αυτή η μέση 4μηνιαία κατανάλωση θα πρέπει να κυμαίνεται από 200 kWh έως 2.000 kWh, ενώ πέραν του ορίου αυτού τιμολογείται με το ισχύον οικιακό τιμολόγιο που αντιστοιχεί στη συνολική 4μηνιαία κατανάλωση.
 
Στα όρια κατανάλωσης όλων των κατηγοριών δε λαμβάνονται υπόψη οι καταναλώσεις του νυχτερινού τιμολογίου.
Η ΔΕΗ καλεί όλους τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν αίτηση άμεσα προκειμένου να ενταχθούν στο ΚΟΤ, να επωφεληθούν από τις ελαφρύνσεις και να διασφαλίσουν την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση τους. Αιτήσεις γίνονται στα ΚΕΠ, ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ www.deddie.gr, και τηλεφωνικά στο 11770 με αστική χρέωση τις καθημερινές 7 π.μ.–7 μ.μ.
 
Τα στοιχεία που απαιτούνται για την υποβολή της αίτησης είναι λογαριασμός ρεύματος της κύριας κατοικίας στο όνομα του ενδιαφερόμενου, προσωπικά στοιχεία (αριθμό ταυτότητας ή διαβατηρίου, ΑΦΜ και ΑΦΜ συζύγου για τους έγγαμους.
 
Για τους ανασφάλιστους καταναλωτές απαιτείται ο αριθμός πρωτοκόλλου βεβαίωσης αντίστοιχου περιεχομένου από κρατικό νοσοκομείο και ο ασφαλιστικός φορέας που εξέδωσε τη βεβαίωση.
 
Τα άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης, πρέπει να δηλώσουν επιπλέον: αριθμό ΑΜΚΑ, αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης του κρατικού ασφαλιστικού φορέα στον οποίο υπάγονται, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης και θα πρέπει να καταθέτουν αίτηση κάθε χρόνο.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε τηλεφωνείστε στο 11770 ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.dei.gr.

dimokratiki.gr

Τη γρήγορη αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ μέσα σε ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα εντός του 2015 ζητά η τρόικα, προβάλλοντας, μάλιστα, το επιχείρημα ότι μόνο το πρόγραμμα πώλησης μπορεί να διασφαλίσει το ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Κ», το θέμα τέθηκε στο πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται με τους δανειστές σε σχέση με τα μεταβατικά μέτρα στη χονδρεμπορική αγορά του ηλεκτρισμού.

Πρόκειται για την προώθηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, μέσω των οποίων θα δοθεί πρόσβαση σε τρίτους στο φθηνό μείγμα παραγωγής της ΔΕΗ, δηλαδή στην ενέργεια από υδροηλεκτρικούς και λιγνιτικούς σταθμούς. Όπως πληροφορείται το «Κ», οι δανειστές εξέφρασαν ανοιχτά τις ενστάσεις τους σε συγκεκριμένες πτυχές της διαδικασίας, όπως αυτή έχει προετοιμαστεί από την ελληνική πλευρά. Προτιμούμε την ταχύτερη δυνατή ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και όχι τα μεταβατικά μέτρα, προκειμένου να ανοίξει η αγορά, φέρονται να διαμήνυσαν ειδικότερα οι εκπρόσωποι της τρόικας.

Ωστόσο, η πώληση της «μικρής ΔΕΗ» εμφανίζει αρκετά προβλήματα και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί ο σύμβουλος που θα αναλάβει την απόσχιση της νέας εταιρείας που θα τεθεί προς πώληση. Βεβαίως, η υπόθεση της ΔΕΗ αποτελεί ίσως το δυσκολότερο εγχείρημα ενεργειακής αποκρατικοποίησης, το οποίο συναρτάται άμεσα με τις ευρύτερες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις.

Άλλωστε, το γεγονός ότι η πορεία της ΔΕΗ συναρτάται άμεσα με το οικονομικό κλίμα της χώρας επηρεάζει το επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και το τίμημα το οποίο θα προσφερθεί στο πλαίσιο της τριπλής αποκρατικοποίησης στον τομέα του ηλεκτρισμού. Άλλωστε, η μεταβλητότητα της τιμής της μετοχής της ΔΕΗ έχει οδηγήσει σε μεγάλες διακυμάνσεις και την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, η οποία έχει βρεθεί από υψηλό έτους στα 2,92 δισ. έως και σε χαμηλό 1,33 δισ. ευρώ.

Υπό το πρίσμα αυτό, οι πιέσεις που ασκούνται από την πλευρά των δανειστών επαναφέρουν στο προσκήνιο να υπάρξει μια παράλληλη πορεία ή ακόμα και να προηγηθεί χρονικά η διάθεση του 17% σε στρατηγικό επενδυτή της μητρικής εταιρείας.

Θυμίζουμε ότι η αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ ξεκινά από την πώληση του 66% της θυγατρικής της ΔΕΗ που διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς, του ΑΔΜΗΕ.

Με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, θα ακολουθήσει η πώληση της «μικρής ΔΕΗ», στην οποία θα εισφερθεί το 30% του παραγωγικού δυναμικού της εταιρείας που θα περιλαμβάνει λιγνίτες, υδροηλεκτρικά, φυσικό αέριο, ορυχεία αλλά και πελατολόγιο στη λιανική, και τελευταία θα είναι η πώληση του 17%. Ωστόσο, με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν ανακύψει δεν αποκλείεται να τρέξουν παράλληλα οι δύο τελευταίες διαδικασίες («μικρή ΔΕΗ», 17%). Αυτό, όμως, όπως ξεκαθαρίζουν αρμόδιες πηγές, δεν είναι το επικρατέστερο σενάριο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προχωρήσει, εάν προηγουμένως δεν έχει ολοκληρωθεί η απόσχιση της λεγόμενης «μικρής ΔΕΗ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τέλος, οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων και των επαφών που είχε με επενδυτές στη Νέα Υόρκη ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Μ. Παπαγεωργίου. Σημειώνεται ότι αμερικανικές εταιρείες φέρονται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεταξύ άλλων και για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ, την οποία και παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς.

Αρχές Ιανουαρίου οι προσφορές για ΑΔΜΗΕ

Την περασμένη εβδομάδα οι τρεις επενδυτές που συμμετέχουν ενεργά στον διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ έλαβαν το δεύτερο draft της συμφωνίας πώλησης (SPA), προκειμένου να υποβάλουν τις τελικές τους παρατηρήσεις. Αν και η τρόικα πιέζει στην περίπτωση της θυγατρικής της ΔΕΗ ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί πριν από τα Χριστούγεννα, τεχνικοί λόγοι μάλλον μεταθέτουν την ολοκλήρωση για τις αρχές του νέου έτους.

Και αυτό, διότι καθυστέρησε η ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου για το φυσικό αέριο, που περιλαμβάνει μια σειρά από ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση της μεταβίβασης. Πάντως, όπως ανέφερε προ ημερών και ο επικεφαλής της ΔΕΗ, Αρθ. Ζερβός, οι δεσμευτικές προσφορές για τον διαγωνισμό αναμένεται να κατατεθούν εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων.

Πάντως, το μήνυμα που περνά από την πλευρά της κυβέρνησης είναι ότι ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κατά το δυνατόν πιο γρήγορα. Μάλιστα, η πώληση του ΑΔΜΗΕ θεωρείται ως κομβική κίνηση, αφού η επιτυχής ολοκλήρωσή της εκτιμάται ότι θα διευκολύνει και τα άλλα σκέλη της αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ.

Η επιτυχία του διαγωνισμού εξαρτάται, πάντως, και από το επενδυτικό ενδιαφέρον και από εκεί τα μηνύματα που λαμβάνει η κυβέρνηση είναι θετικά. Συγκεκριμένα, οι τρεις από τους τέσσερις επενδυτές που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον συνεχίζουν να συμμετέχουν στην αλληλογραφία και τις διαπραγματεύσεις για τους όρους της πώλησης.

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για την ιταλική Terna, τη βελγική Elia και την China State Grid Corporation, σε αντίθεση με το καναδικό fund PSP, που φέρεται να έχει αποστασιοποιηθεί από τη διαδικασία. Οι Καναδοί, συγκεκριμένα, φέρονται να επεδίωξαν συνεργασία με κάποιον από τους άλλους συμμετέχοντες (οι πληροφορίες αναφέρουν με την ιταλική εταιρεία), χωρίς ωστόσο –κατά τα φαινόμενα– να υπάρξει συμφωνία.

Σε κάθε περίπτωση, τον Γενάρη αναμένεται με την κατάθεση των προσφορών να γίνει γνωστός ο προτιμητέος επενδυτής, αφού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι του 2015.


Πηγή:www.capital.gr

Υπεγράφη το πρωί της Πέμπτης η νέα χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. ευρώ για τον ενεργειακό τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της ΔΕΗ.
 
Αποτελεί την πρώτη σύμβαση από τη συνολική γραμμή χρηματοδότησης 190 εκατ. ευρώ, που θα στηρίξει το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για έργα παραγωγής ενέργειας στα μη – διασυνδεμένα νησιά κατά την περίοδο 2014 έως 2019.
 
Αφορά έργα ανάπτυξης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για 18 αυτόνομους σταθμούς παραγωγής σε νησιά του βορείου και ανατολικού Αιγαίου, της Δωδεκανήσου, των Κυκλάδων και του συμπλέγματος των Διαπόντων Νησιών (Σαντορίνη, Λέσβος, Κάλυμνος, Σάμος, Σέριφος, Κύθνος, Αστυπάλαια, Σκύρο, Ερεικούσα, Δονούσα, Ανάφη, Λήμνο, Κω, Ικαρία, Κάρπαθο κα).
 
Το σημαντικότερο έργο είναι η κατασκευή ενός νέου θερμοηλεκτρικού σταθμού στο νησί της Ρόδου, καθαρής ισχύος115 MW. Θα αποτελείται από επτά όμοιες τετράχρονες μηχανές εσωτερικής καύσης, με τις αντίστοιχες ισάριθμές γεννήτριες.
 
Το κύριο καύσιμο των κινητήρων ντίζελ θα είναι το μαζούτ χαμηλού θείου, ενώ οι μονάδες έχει προβλεφθεί να έχουν τη δυνατότητα, με κατάλληλες τεχνικές μετατροπές, χρήσης φυσικού αερίου. Στόχος της ΔΕΗ είναι η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού του νησιού, στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν σε σχέση με το περιβάλλον και στην αύξηση της απασχόλησης.
 
Ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Werner Hoyer δήλωσε ότι «εξακολουθούμε να παρέχουμε ισχυρή στήριξη σε τομείς που είναι καίριας σημασίας για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Ελλάδα, χορηγώντας δάνεια, συνδυάζοντας πόρους από διάφορες πηγές και προσφέροντας συμβουλές. Το έργο αυτό αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ασφάλεια του εφοδιασμού των νησιών με ηλεκτρική ενέργεια, ύστερα από τη σύμβαση 65 εκατ. Ευρώ που υπογράψαμε το Σεπτέμβριο για τη χρηματοδότηση της σύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων με το διασυνδεμένο σύστημα της Ηπειρωτικής Ελλαδας.
 
Ο αντιπρόεδρος της Τράπεζας Wilhem Molterer πρόσθεσε ότι «η στήριξη μας προς την Ελλάδα δεν περιορίζεται στη χορήγηση δανείων. Εκτός από τη χρηματοδοτική βοήθεια , τα τελευταία χρόνια η ΕΤΕπ παρέχει στην Ελλάδα και υπηρεσίες τεχνικής βοήθειας, σε διαφόρους τομείς, μέσω εμπειρογνωμόνων της που είναι αποσπασμένοι στην ελληνική διοίκηση. Από το 2013 κατόπιν αιτήματος της ελληνικής κυβέρνησης το πρόγραμμα Jaspers άρχισε να παρέχει τεχνική βοήθεια για έργα σε πολλούς τομείς, όπου η υλοποίηση των έργων αυτών θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη».
 
Η τελετή των υπογραφών έγινε παρουσία και του υπουργού Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Αρθούρο Ζερβό. Ο κ. Ζερβός χαρακτήρισε σημαντικό γεγονός η σημερινή μέρα για τη χρηματοδότηση του στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου της ΔΕΗ. Όπως τόνισε η Τράπεζα έχει χρηματοδοτήσει επενδύσεις σε όλο το φάσμα των επιχειρηματικών δραστηριότητων της ΔΕΗ, συμπεριλαμβανομένων ορυχείων , της Παραγωγής, της Μεταφοράς και της Διανομής, ενώ από το τέλος Νοεμβρίου 2014, το συνολικό ποσό των δανείων της Ετεπ προς τη ΔΕΗ ανέρχεται στα 2,2 δις. ευρώ.
 
Ο κ. Ζερβός ανέφερε, επίσης, ότι κατά τη διάρκεια των 60 ετών λειτουργίας της, η ΔΕΗ έκανε πραγματικότητα την ηλεκτροδότηση της Ελλάδας παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια και σε περισσότερα από 50 νησιά-με 36 σταθμούς να λειτουργούν σε αυτά.
 
«Ο στρατηγικός σχεδιασμός για τα μη- Διασυνδεμένα νησιά περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το νέο σταθμό Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη νότια Ρόδο. Είναι καθαρής ισχύος 115 MW και είναι επιβεβλημένη με δεδομένο το ρυθμό ανάπτυξης της περιοχής λόγω του αυξημένου τουρισμού, διασφαλίζοντας το μακροχρόνιο ενεργειακό εφοδιασμό του νησιού, ενώ παράλληλα επιτυγχάνονται υψηλές επιδόσεις».
 
Ο κ. Μανιάτης υπογράμμισε ότι αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά το όραμα της Ευρώπης για να μπορούν και οι πιο απομακρυσμένοι πολίτες να έχουν ενεργειακή επάρκεια, ενώ υπογράμμισε ότι γίνεται πραγματικότητα και το όνειρο της Ευρώπης για ενεργειακή ασφάλεια και μείωση της εξάρτησης της. Έδωσε έμφαση στην επένδυση της Ρόδου, την οποία χαρακτήρισε σημαντική, ενώ αναφέρθηκε στο πρόγραμμα της Εξοικονόμησης Ενέργειας ζητώντας τη συμβολή και της Ετεπ.
Πηγή: protothema.gr

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot