Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας θα καθίσουν 59 κατηγορούμενοι, μεταξύ των οποίων πρώην πρόεδροι της ΔΕΗ και συνδικαλιστές, όπως ο πρώην πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Νίκος Φωτόπουλος, για το «πάρτι» των επιχορηγήσεων και των υπερκοστολογήσεων που είχε στηθεί από το 2008-2010 στο Σωματείο.

Το Συμβούλιο Εφετών, με βούλευμά του, παραπέμπει σε δίκη συνολικά 59 άτομα για βαριές κατηγορίες. Ανάμεσα σ’ αυτούς που παραπέμπονται να δικαστούν για κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα, είναι ο πρώην πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Νίκος Φωτόπουλος, ο επίσης πρώην συνδικαλιστής Ρίζος Ρίζος, οι πρώην πρόεδροι της ΔΕΗ, Ιωάννης Παλαιοκρασσάς και Αρθούρος Ζερβός, κ.ά.

Τα αδικήματα για τα οποία παραπέμπονται να λογοδοτήσουν οι 59 κατηγορούμενοι είναι αυτά της απιστίας στην υπηρεσία κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση και της απάτης σε βάρος της ΔΕΗ Α.Ε.

Σύμφωνα με το δικαστικό βούλευμα, οι κατηγορίες αφορούν στην έκδοση τιμολογίων τα οποία ξεπερνούν το 1.000.000 ευρώ για τις χρονικές περιόδους 2008, 2009, 2010, όπως επίσης και δάνειο ύψους 500.000 ευρώ της ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ, το οποίο ούτε επεστράφη ποτέ, ούτε δόθηκαν ποτέ σοβαρές εγγυήσεις για να επιστρέψουν τα χρήματα αυτά πίσω στη ΔΕΗ. Ακόμη, στο δικαστικό βούλευμα γίνεται λόγος για δαπάνη 300.000 ευρώ από τη ΔΕΗ, ποσό που προορίζονταν για μελέτη η οποία όμως δεν εκπονήθηκε ποτέ, ούτε όμως επεστράφησαν τα χρήματα.

Στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση περιέχονται στοιχεία για μεγάλα χρηματικά ποσά που είχε λάβει η ΓΕΝΟΠ από τη ΔΕΗ, για να διοργανώσει ταξίδια και συνέδρια, διοργανώσεις που όπως προέκυψε δεν πραγματοποιήθηκαν. Επιπλέον, ο Ν. Φωτόπουλος κατηγορείται για εικονικά τιμολόγια, τα οποία εκδόθηκαν για λογαριασμό της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ.

Παράλληλα, είχε διενεργηθεί φορολογικός έλεγχος από το ΣΔΟΕ επί των τιμολογίων που είχαν εκδοθεί για διάφορες δραστηριότητες. Ο έλεγχος είχε αναδείξει υπερκοστολογήσεις σε δαπάνες για ταξίδια κ.λπ., καθώς επίσης και ποσά ως έξοδα για μελέτες, οι οποίες είχαν ανατεθεί σε συγγενικά πρόσωπα συνδικαλιστών.

Αφορμή για την έναρξη της δικαστικής έρευνα που οδήγησε στην έκδοση του παραπεμπτικού βουλεύματος αποτέλεσε πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.

Παρακολουθήστε το χρονικό του σκανδάλου από την εποχή που οι Ρίζοι, οι Φωτόπουλοι κ.α. παρίσταναν ακόμη τους αθώους... συνδικαλιστές που έπεσαν θύματα πολιτικής υπονόμευσης.

Από τις πρώτες αποκαλύψεις που έφερε στο φως η τηλεοπτική εκπομπή «Ζούγκλα» αφορούσε την άκρως προκλητική υπόθεση με πολυτελές ακίνητο πίσω από το οποίο κρύβεται ο πασίγνωστος συνδικαλιστής, Ρίζος Ρίζος, που αγωνίζεται για τα δικαιώματα των εργαζομένων της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.

Όλα ξεκινούν από τον πλειστηριασμό της συγκεκριμένης βίλας το 2007, εμπορικής αξίας 2.5 εκατομμυρίων ευρώ, τον οποίο κερδίζουν οι υπάλληλοι της ΔΕΗ, ένας εκ των οποίων, ο Λουκιανός Καβαλλιεράτος που κατέχει επίσης τον τίτλο του επιχειρηματία.

Περισσότερα χρήματα κι απ’ τον Έλληνα πρωθυπουργό ελάμβανε ένας συνδικαλιστής της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, την ώρα, μάλιστα, που oι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι ασφυκτιούν με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις...

Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας «εργατοπατέρας» έδινε τον «αγώνα» για τα δικαιώματα των εργαζομένων με μηνιαίες απολαβές, της τάξης των 24.143 ευρώ μεικτά, 16.504 ευρώ καθαρά!

Μετά τις αποκαλύψεις για τις υπέρογκες αμοιβές συνδικαλιστών της ΔΕΗ, μία ακόμη προκλητική περίπτωση παρουσιάστηκε και αφορά τον μισθό ενός οδηγού γενικού διευθυντή της ΔΕΗ.

Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα λόγω της ιδιότητάς του. Ο εν λόγω κύριος, την τετραετία 2005-2009, λάμβανε μηναία αποζημίωση... κατά πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι παίρνει ένας επιστημονικός σύμβουλος της εταιρείας, με πολύχρονη πείρα.

Επίσης, σύμφωνα με την τότε καταγγελία του φοροτεχνικού-συμβούλου, Ανδρέα Καλλιγά, τη δεκαετία του 1990, ένας συνδικαλιστής και τρεις υπάλληλοι της δημόσιας επιχείρησης σύστησαν διαφημιστική εταιρεία «κλείνοντας» deals για το περιοδικό που διανέμονταν στους εργαζομένους, αλλά τα έσοδα αντί να διατεθούν για τις ανάγκες του σωματείου, κατέληγαν… στις τσέπες των ιδρυτών.

zougla.gr

Λήγει αύριο Τετάρτη (22/7) η περίοδος χάριτος που έδωσε η ΔΕΗ στους πελάτες της για την πληρωμή των λογαριασμών, σε συνέχεια της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία αποφασίστηκε η λήξη της τραπεζικής αργίας.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα η ΔΕΗ, μέχρι και αύριο Τετάρτη 22 Ιουλίου δεν θα επιβαρύνονται με τόκους οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί και οι ληξιπρόθεσμες δόσεις των διακανονισμών, ρύθμιση που ίσχυε ήδη από την ημερομηνία έναρξης της τραπεζικής αργίας (29.06.2015).

Παράλληλα, η επιχείρηση καλεί τους καταναλωτές να τακτοποιήσουν τις όποιες οφειλές έχουν το ταχύτερο δυνατόν και να επωφεληθούν από το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που ανακοινώθηκε πρόσφατα και περιλαμβάνει ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους ρύθμισης οφειλών έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις.

Η ΔΕΗ υπενθυμίζει επίσης ότι κατά την διάρκεια της τραπεζικής αργίας (29/6-22/7) έλαβε σειρά μέτρων για τη διευκόλυνση των καταναλωτών, όπως:

- Άρση όλων των μέτρων που εφαρμόζονται στις περιπτώσεις πελατών που δείχνουν ασυνέπεια στην εξόφληση των λογαριασμών τους.

- Αναστολή των διακοπών ηλεκτροδότησης λόγω οφειλής.

- Εξακολούθηση των διακανονισμών που έχουν συναφθεί, ανεξαρτήτως εάν οι πελάτες έχουν ανταποκριθεί στις πληρωμές ή μη.
Περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις δίνει το Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών 11770.

newsbomb.gr

Την ώρα που οι πολύωρες αναμονές των πολιτών στα ΑΤΜ των τραπεζών συνεχίζονται, πολύς είναι ο κόσμος που έχει τους λογαριασμούς του απλήρωτους, αφού τα χρήματα της ανάληψης δεν επαρκούν.

Πάντως, για το διάστημα που οι τράπεζες παραμένουν σε αργία, δεν φαίνεται να υπάρχει κίνδυνος διακοπής σε φως, νερό και τηλέφωνο, τονίζει η real.gr.

ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ αλλά και οι εταιρείες τηλεφωνίας φέρονται να μην επιθυμούν να προχωρήσουν σε οποιοδήποτε διακοπή παροχής υπηρεσιών για ληξιπρόθεσμες οφειλές καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών που τα υποκαταστήματα των τραπεζών δεν λειτουργούν.

Η ΔΕΗ δεν θα κόβει το ρεύμα

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι του Ομίλου θα υποστηρίξουν, στο μέτρο του δυνατού, κάθε προσπάθεια της διοίκησης του Ομίλου ΔΕΗ για την ομαλή λειτουργία του συστήματος ηλεκτροδότησης και αντιμετώπισης των προβλημάτων που ενδεχομένως θα δημιουργηθούν, ενώ είναι ευνόητο ότι δεν θα υπάρξουν διακοπές παροχών λόγω των προβλημάτων ρευστότητας που υπάρχουν στα νοικοκυριά.

«Παγώνουν» οι κατασχέσεις για ασφαλιστικές οφειλές

Για το διάστημα που οι τράπεζες δεν λειτουργούν και για τρεις ημέρες αφότου ανοίξουν δεν προσμετρώνται προσαυξήσεις σε ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία ενώ παγώνουν και οι καταχέσεις σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία.

Σύμφωνα με τις εντολές του κ. Στρατούλη, μέχρι να κηρυχθεί η λήξη της τραπεζικής αργίας, οι ήδη εκδοθείσες κατασχέσεις εις χείρας τραπεζών κατά οφειλετών των ασφαλιστικών ταμείων δεν θα επιδίδονται προς εκτέλεση.

Στη βάση αυτή, οι δικαστικοί επιμελητές στους οποίους έχουν ήδη παραδοθεί οι εν λόγω κατασχέσεις, θα πρέπει να ενημερωθούν γρήγορα, ώστε να τις επιστρέψουν ανεπίδοτες στην υπηρεσία.

Ωστόσο, μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας και εφόσον διαπιστώνεται μη υπαγωγή των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε καθεστώς ρύθμισης, οι κατασχέσεις θα προχωρούν εκ νέου προς επίδοση στα αρμόδια πιστωτικά ιδρύματα.

Δωρεάν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέχρι τις 10 Ιουλίου

Μέχρι τις 10 Ιουλίου παρατάθηκε το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.

Το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών αφορά στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που λειτουργούν από τους συγκοινωνιακούς φορείς ΟΑΣΑ ΑΕ, ΟΣΥ ΑΕ, ΣΤΑΣΥ ΑΕ (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ).

Η εφαρμογή του μέτρου προβλέπεται στο νόμο 4331/2015-ΦΕΚ Α69/01, (άρθρο 77), και η νέα παράταση τίθεται σε εφαρμογή με σχετική Υπουργική Απόφαση.

Η δωρεάν μετακίνηση του επιβατικού κοινού σε όλες τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εντάσσεται στο πλαίσιο των μέτρων αλληλεγγύης για τη στήριξη των πολιτών, που έχει θέσει σε εφαρμογή η Κυβέρνηση.

aftodioikisi.gr

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στις 29 Ιουνίου 2015, ημέρα Δευτέρα και ώρα 11:30 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Ρόδο, θα φιλοξενήσει μια εκδήλωση που περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, οι φορείς, οι επιχειρηματίες και οι πολίτες του τόπου και των νησιών μας.

Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού θα παρουσιάσει το νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών προς την ΔΕΗ. Θα παρευρίσκονται από πλευράς της Επιχείρησης, ο κ. Λάζαρος Καραλάζος, Γενικός Διευθυντής Εμπορίας, η κα Παλάσα Αμανατίδου, Διευθύντρια Πωλήσεων και η κα Ευθυμία Τσόγκα, Διευθύντρια Κλάδου Νησιών καθώς και ο κ. Κωνσταντίνος Μπριάνης Διευθυντής Καταστήματος Πωλήσεων Ρόδου. Η παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει από τον κ. Λάζαρο Καραλάζο, Γενικό Διευθυντή Εμπορίας της ΔΕΗ.

Την εκδήλωση έχουν κληθεί να καλύψουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης με δεδομένο το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε συνδυασμό με την γενικότερη οικονομική κατάσταση, τις υφιστάμενες οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων προς την ΔΕΗ και την δυνατότητα ρύθμισης σε δόσεις. Για το θέμα της ενημέρωσης και της δυνατότητας ρύθμισης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας κ. Γιάννης Φλεβάρης μετέφερε τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, ο οποίος στηρίζει κάθε θετικό μέτρο υπέρ των νησιωτών.

Στη συνέχεια ο Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι «Σήμερα η Ελληνική κοινωνία, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις δοκιμάζονται σκληρά από την οικονομική κρίση που ξέσπασε προ πενταετίας και συνεχώς εξελίσσεται, σε σημείο που να μην γνωρίζουμε τι μας επιφυλάσσει το αύριο και να αγωνιούμε για το μέλλον των παιδιών και των νησιών μας. Τώρα που κάθε παραγωγική δραστηριότητα του τόπου, κινδυνεύει και πασχίζει να κρατηθεί όρθια, αποτελεί δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας και πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση, η δυνατότητα ρύθμισης ή διαγραφής μέρους των οφειλών.

Ιδιαίτερα προς τις αδύναμες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, αλλά και προς το σύνολο των οφειλετών που θέλουν αλλά δεν μπορούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, κάθε δράση και ενέργεια που στηρίζει και διευκολύνει την κατάσταση, είναι ευπρόσδεκτη και σημαντική. Αυτό ισχύει για την δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών προς την ΔΕΗ και αξίζει ιδιαίτερης μνείας η επίσκεψη της ομάδας υψηλόβαθμων στελεχών της επιχείρησης τη Δευτέρα στη Ρόδο, για να μας ενημερώσουν και να περάσουν κάθε θετική δυνατότητα του προγράμματος στους καταναλωτές και στην κοινή γνώμη.

Εύχομαι και πιστεύω ότι το παράδειγμα αυτό θα ακολουθήσουν και άλλοι για να μπορέσουμε όλοι από κοινού να ελαφρύνουμε το δυσβάσταχτο βάρος του χρέους. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε τη νησιωτικότητα και όσα αυτή σημαίνει, γιατί πέραν από την αναφορά στο Άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος, πρέπει να περάσει και στην πραγματική ζωή των νησιών μας. Θέτω λοιπόν από πλευράς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προς την ηγεσία της ΔΕΗ που καλωσορίζουμε στη νησιωτική Ελλάδα, θέμα επαύξησης των δόσεων και της δυνατότητας ρύθμισης για τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλ

Συνέντευξη παραχώρησε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, Νεκτάριος Σαντορινιός, στο στούντιο της ΕΡΑ Ρόδου και στους δημοσιογράφους Ρένα Βεννιανάκη και Μαριέττα Γαυριηλιώτη. Στο πλαίσιο της συνέντευξης συζητήθηκαν εκτενώς οι πολιτικές εξελίξεις και όπως ήταν αναμενόμενο, η επικείμενη συμφωνία της χώρας μας.

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου βρίσκεται στο νησί του, τη Ρόδο, αφού ολοκλήρωσε τριήμερη περιοδεία σε Λέρο, Πάτμο και Αρκιούς.
Οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων της ΕΡΑ Ρόδου επικεντρώθηκαν κατά κύριο λόγο στο να ζητήσουν από τον Νεκτάριο Σαντορινιό μια εκτίμηση των χθεσινοβραδινών πεπραγμένων αλλά και την άποψή του σχετικά με την πρόταση της ελληνικής πλευράς και το μέλλον της συμφωνίας που θα προκύψει.

Στα κύρια σημεία της συνέντευξής του ο Νεκτάριος Σαντορινιός είπε ότι όπως φαίνεται η συμφωνία θα είναι επώδυνη όμως με πολλά σαφή αναδιανεμητικά και ταξικά χαρακτηριστικά. Επίσης ανέφερε ότι η συμφωνία θα πρέπει να έχει πρόβλεψη για την αναδιάρθρωση του χρέους και να περιέχει ένα γενναίο αναπτυξιακό πακέτο, ώστε να κριθεί ως μια βιώσιμη και προωθητική συμφωνία.

Αναφερόμενος επίσης στους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά, είπε ότι δεν έχουν χαθεί ακόμη και η κυβέρνηση δίνει μάχη για να τους διατηρήσει, αλλά είναι δυστύχημα το γεγονός ότι μετά από τόσα χρόνια αναφοράς από όλους στη νησιωτικότητα, η μόνη πολιτική που ασκείται τελικά για τα νησιά είναι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ.
Τέλος στην ερώτηση αν θα ψηφίσει τη συμφωνία όταν έρθει στη Βουλή, δήλωσε: «Αν η συμφωνία έχει ταξικά χαρακτηριστικά και μας πάει ένα βήμα πιο μπροστά τότε είναι μια συμφωνία που θα την ψηφίσω, έστω και αν κάποια από τα μέτρα αυτά είναι επώδυνα».

Αναλυτικότερα η συνέντευξη:
«Επώδυνη συμφωνία με αναδιανεμητικά όμως χαρακτηριστικά»
Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, αρχικά, σχολίασε ότι όλα δείχνουν πως τελικά θα έχουμε συμφωνία η οποία θα είναι επώδυνη, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, όμως πολλά σημεία της έχουν αναδιανεμητικό χαρακτήρα.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν φορολογικά μέτρα για τους συνταξιούχους, τους μικρομεσαίους, τους μισθωτούς, τους ανέργους, για όλους αυτούς δηλαδή που επλήγησαν τα τελευταία χρόνια αλλά και ότι η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης- που, όπως είπε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, δεν είναι δικό μας μέτρο και την πληρώνουμε εδώ και καιρό- μειώνεται στα εισοδήματα μέχρι 50.000€ και στα εισοδήματα από 50.000€ και πάνω, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις με μεγάλα κέρδη, είναι σημεία με αναδιανεμητικό χαρακτήρα. Ο ελληνικός λαός δηλαδή καταλαβαίνει ότι λαμβάνονται μέτρα εις βάρος αυτών, που τόσα χρόνια, δεν επλήγησαν από την κρίση ή έστω, επλήγησαν λιγότερο από την πλειοψηφία και άρα έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν.

«Αγκάθι της συμφωνίας η αύξηση στο ΦΠΑ»
Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, εξήγησε, ότι θεωρεί επώδυνη τη συμφωνία γιατί υπάρχει σαν μέτρο η αύξηση του ΦΠΑ. Αυτό είναι το μεγάλο αγκάθι της συμφωνίας, όπως χαρακτηριστικά είπε, συμπληρώνοντας ότι η αύξηση του ΦΠΑ είναι ένα μεγάλο πρόβλημα γιατί ο ΦΠΑ είναι ένας έμμεσος φόρος και άρα άδικος.
Δυστυχώς, όσο και αν το θέλαμε, το χρηματοδοτικό πακέτο δε μπορούσε να έρθει μόνο με αυξήσεις στους άμεσους φόρους. Η κυβέρνηση έχει δώσει μεγάλη μάχη για το ΦΠΑ και φαίνεται ότι κέρδισε σε πολλά σημεία αφού δεν πέρασε τελικά αυτό που οι θεσμοί ζητούσαν, δηλ. δυο συντελεστές (11 και 23%) που θα έφερναν μεγάλες αυξήσεις στα φάρμακα και στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός πρόσθεσε ακόμη ότι δε πρέπει να ξεχνάμε πως ο ΦΠΑ αναπροσαρμόζεται. Δε θα μείνουν για πάντα οι αυξήσεις που προτείναμε να εφαρμοστούν και πιστεύω, τόνισε ο βουλευτής, πως με τον καιρό και με την άσκηση της πολιτικής μας, μπορούμε να αλλάξουμε τα δεδομένα.

«Πρέπει να γίνεται αναφορά στο χρέος»
Σημαντικό στην συνέντευξη του Νεκτάριου Σαντορινιού, ήταν και η τοποθέτησή του σχετικά με την αναδιάρθρωση του χρέους. Το ζήτημα του χρέους αλλά και του αναπτυξιακού πακέτου που θα δοθεί στη χώρα μας, είναι αυτό, είπε με έμφαση, που θα κρίνει τελικά το πόσο κακή ή καλή είναι η συμφωνία που θα υπογραφεί.
Απ’ ότι φαίνεται μέχρι στιγμής, 37δις ευρώ από το πακέτο Γιούνκερ θα ενισχύσουν την οικονομία της χώρας και θα δώσουν αναπτυξιακά κίνητρα, παράλληλα όμως πρέπει να τεθεί το θέμα του χρέους καθώς είναι το κρίσιμο αυτό σημείο που θα σημάνει για πολλούς την επικύρωση ή μη της συμφωνίας στη Βουλή, είπε ο βουλευτής Δωδεκανήσου. Εκτίμησε ακόμη πως καθότι οι πληροφορίες είναι θολές για το τι θα περιλαμβάνει η συμφωνία για το χρέος, πρέπει να περιμένουμε ακόμη. Οι μέρες που απομένουν ως την οριστικοποίηση της τελικής συμφωνίας θα είναι, σχολίασε ο βουλευτής, μέρες διαπραγμάτευσης για τη ρύθμιση χρέους και του πακέτου ανάπτυξης.
Στην επιμονή των δημοσιογράφων της ΕΡΑ Ρόδου σχετικά με το αν η συμφωνία θα πάρει έγκριση από την Βουλή, ο Νεκτάριος Σαντορινιός απάντησε πως θεωρεί ότι τα μέτρα αυτά από μόνα τους χωρίς συνοδευτικές ρυθμίσεις για αναδιάρθρωση του χρέους και αναπτυξιακές ρήτρες, είναι δύσκολο να περάσουν. Αν όμως υπάρχουν, συμπλήρωσε, οι παραπάνω δεσμεύσεις για χρέος και ανάπτυξη, τότε πολλοί θα ψηφίσουν σκεπτόμενοι ότι ναι μεν έρχονται μέτρα αλλά αρχίζει ταυτόχρονα και η αρχή του τέλους των προβλημάτων που μας οδήγησαν ως εδώ.

«Αν η συμφωνία έχει ταξικά χαρακτηριστικά και μας πάει ένα βήμα πιο μπροστά τότε είναι μια συμφωνία που θα την ψηφίσω, έστω και αν κάποια από τα μέτρα αυτά είναι επώδυνα»
Σε κάθε περίπτωση, σχολίασε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, πρέπει όλοι μας, πριν πάρουμε τις αποφάσεις μας να δούμε τη συμφωνία με κάθε λεπτομέρεια. Αυτό θα κάνω και εγώ, δήλωσε. Αν η συμφωνία έχει ταξικά χαρακτηριστικά και μας πάει ένα βήμα πιο μπροστά τότε είναι μια συμφωνία που θα την ψηφίσω, έστω και αν κάποια από τα μέτρα αυτά είναι επώδυνα, είπε χαρακτηριστικά.
Δε θέλω να λέω μεγάλες κουβέντες και ούτε θα σχολιάσω δηλώσεις άλλων, είπε χαρακτηριστικά ο Νεκτάριος Σαντορινιός, γιατί κατανοώ πλήρως την αναγκαιότητα που υπάρχει να στηριχτεί η κυβέρνηση της αριστεράς- αριστερά στις πράξεις και όχι μόνο στα λόγια. Είναι η μόνη κυβέρνηση που έχει ταξικά χαρακτηριστικά, όπως φάνηκε και από προτάσεις που κατέθεσε για τη συμφωνία.

«Οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ είναι στο μάτι πολλών τόσο στο εξωτερικό και όσο και στο εσωτερικό»
Στη συνέχεια ο Νεκτάριος Σαντορινιός ρωτήθηκε για το καυτό θέμα της διατήρησης ή μη των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, σε υψηλούς τόνους, υπογράμμισε ότι οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ για τα νησιά δεν έχουν χαθεί, είναι υπό διαπραγμάτευση ακόμη. Σε όλες τις φάσεις της διαπραγμάτευσης οι δανειστές πίεζαν για την κατάργησή τους και παρόλα αυτά, η κυβέρνηση διεκδικούσε και συνεχίζει να διεκδικεί την συνέχιση εφαρμογής τους σαν μέτρο ενίσχυσης της νησιωτικότητας, όπως άλλωστε ακούστηκε και δια στόματος του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γ. Σακελαρίδη.
Η κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ όμως, όπως θύμισε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, δεν ήταν μόνο απαίτηση των ξένων θεσμών. Αν σκεφτούμε τις δηλώσεις του κ. Ανδρεάδη, προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, στην Κω, τότε θα καταλάβουμε ότι οι συντελεστές ΦΠΑ είναι στο μάτι πολλών τόσο στο εξωτερικό και όσο και στο εσωτερικό.

«Είναι κατάντια για τη χώρα μας που το μόνο μέτρο νησιωτικότητας είναι οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ»
Ο βουλευτής της Δωδεκανήσου, σε αυτό το σημείο της συνέντευξης και με αφορμή τα όσα ειπώθηκαν για το ΦΠΑ στα νησιά, έθεσε τρεις παραμέτρους το συγκεκριμένο μέτρο.
Ο Νεκτάριος Σαντορινιός ανέφερε πρώτον, ότι για τη χώρα μας είναι κατάντια που το μόνο μέτρο νησιωτικότητας είναι οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ. Δεν πρέπει να είναι καύχημα. Η αλήθεια είναι, συνέχισε, πως ακόμη και αυτό το μοναδικό μέτρο χρησιμοποιείται με στρεβλό τρόπο, γιατί επί της ουσίας οι κάτοικοι των νησιών δεν επωφελούνται ισότιμα από τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ. Συγκεκριμένοι κύκλοι στα νησιά γεύονται το όφελος του μέτρου, είπε με έμφαση. Δεύτερον, αν υπήρχαν τόσα χρόνια και άλλες πολιτικές για τη νησιωτικότητα, δε θα ήταν τόσο σημαντική η διατήρηση του ΦΠΑ στα νησιά, γιατί θα υπήρχε ολόκληρο πλέγμα προστασίας των νησιών. Τρίτον, ελλείψει αυτού του πλέγματος, αν καταργηθεί τελικά ο ειδικός συντελεστής στα νησιά θα πρέπει να συνοδεύεται μια τέτοια απόφαση από κάποια άλλα μέτρα- ένα ειδικό πακέτο για τα νησιά- τα οποία πραγματικά θα ωφελούν τους νησιώτες, αλλιώς δε μπορεί να περάσει η κατάργησή τους σαν μέρος της συμφωνίας.
Στην ερώτηση αν τελικά η συμφωνία περιλαμβάνει την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, θα την ψηφίσει ο βουλευτής, ο Νεκτάριος Σαντορινιός απάντησε ότι η συμφωνία δεν είναι μια γραμμή. Η συμφωνία είναι ένα σύνολο παραγράφων και σελίδων. Θα την διαβάσω, δήλωσε, ολόκληρη και θα την ψηφίσω ή θα την καταψηφίσω στο σύνολό της.

«Δεν παρουσίασαν μείωση τα έσοδα στη Μύκονο αλλά τα περισσότερα από αυτά πάνε στη Φ.Α.Ε. Αθηνών»
Λίγο πριν την αποφώνηση της εκπομπής, ανέκυψε το ζήτημα με τις πολλές διαρροές σχετικά με το ΦΠΑ στα νησιά, την πραγματική εισπραξιμότητά του και τις δήθεν εισηγήσεις για την κατάργησή του από μέλη της κυβέρνησης. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, είπε, σε γλαφυρό ύφος, ότι πολλά από αυτά που έχουν ακουστεί είναι ράδιο αρβύλα. Ανέφερε, δε, κλείνοντας ότι είχε συνομιλία με τον Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου για τον ειδικό συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά, στην οποία ειπώθηκε καθαρά ότι δεν ισχύει πως παρουσίασαν πτώση τα έσοδα του ΦΠΑ στη Μύκονο. Αυτό που όμως ισχύει είναι ότι τα περισσότερα έσοδα πάνε στη Φ.Α.Ε. Αθηνών, γιατί και οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι δηλωμένες στην Αθήνα. Αυτό από μόνο του, κατέληξε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, είναι κατάντια για τα νησιά μας, γιατί καταστράφηκαν οι μεσαίες επιχειρήσεις των νησιών και όλα τα έσοδα πήγαν σε αλυσίδες. Όλο αυτό το καθεστώς δεν είναι για να υπερηφανευόμαστε, είπε τέλος ο Νεκτάριος Σαντορινιός.

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot